Sökning: "Ny tjänsteutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Ny tjänsteutveckling.

  1. 1. Improving Product - Service Development Processes in Traditional Manufacturing Firms : A Case Study of a Swedish Manufacturing Firm

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Pochara HC Pao; [2022]
    Nyckelord :Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Product Development; Service Development; Servitization; Service Manufacturing Paradox; Product Service Systems PSS ; Integrated Product Service Offering IPSO ; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Tjänstefiering; Service Manufacturing Paradox;

    Sammanfattning : Manufacturing companies have begun developing Product Service Systems to provide customers with enhanced product-service offerings. Transitioning to a service-oriented development process allows companies to restructure risks, responsibilities, and costs normally associated with owning products. LÄS MER

  2. 2. The Future Bank : Banking services seen through the eye of Generation Y, risin’ up to the challenge of industrial transformation.

    Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamik

    Författare :Kärsti Kämpe; Amanda Näsman; [2018]
    Nyckelord :Open banking; Platform economies; Generation Y; PSD2; New service development; Customer knowledge; Multi-sided platforms; Customer innovation; Open banking; Plattform ekonomier; Generation Y; PSD2; Ny tjänsteutveckling; Kundkunskaper; Flersidiga plattformar; Kunddriven innovation;

    Sammanfattning : The financial sector, as we know it, is radically transforming. As a result of the European regulation PSD2, customers banking data is becoming available for third parties by APIs [Evry n.d]. The traditional banks are now being exposed to competition from FinTechs and BigTech [Evry 2017]. LÄS MER

  3. 3. HUR ESKILSTUNA STRÄNGNÄS ENERGI OCH MILJÖ ARBETAR MED UTVECKLING, IMPLEMENTERING OCH UPPFÖLJNING : EN JÄMFÖRANDE STUDIE MELLAN TEORI OCH PRAKTIK I DE OLIKA FASERNA: ETT EXAMENSARBETE.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hampus Larsson; Lukas Thermaenius; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The thinking that a company needs to evolve itself isn’t a new thing, but has become more prominent these last few years due to the increase in information sharing and the evolving technology. This has put more pressure on companies to continuously evolve themselves and their services or products. LÄS MER

  4. 4. Managing service innovation in SMEs – identified barriers and a two-node innovation process

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Dann C. Haimovitch; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The service sector is steadily increasing in the worldwide economy, but still, innovation research mainly focuses on tangible products and systems. The purpose with this thesis is to contribute to the blurry boundary between research on product development and service development, by identifying barriers to manage a service innovation process and specifically how a service innovation process shall be adapted to Small and Medium Enterprises (SMEs) providing Knowledge Intensive Business Services (KIBS). LÄS MER

  5. 5. E-tjänsteutveckling i små kommuner : En komparativ studie mellan två kommuner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philip Lovering; [2014]
    Nyckelord :Offentliga e-tjänster; e-tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : Efter direktiv från en ny digital agenda av EU, anpassade regeringen sin handlingsplan för att ligga i linje med resten av EU. Regeringen satte även upp målet att bli bäst i världen på att använda sig av digitaliseringens möjligheter. För att kunna uppnå denna målsättning krävs insatser på nationell, regional och kommunal nivå. LÄS MER