Sökning: "Nyckelord: ASL"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nyckelord: ASL.
1. Läs- och skrivundervisning med digitala verktyg : Lärare i åk 1 berättar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Studiens syfte är att undersöka lärares syn på digitala verktygs betydelse för elevers läs- och skrivundervisning i åk 1. Som metod användes kvalitativ samtalsintervju. Fyra lärare intervjuades som alla använde sig av digitala verktyg i läs- och skrivundervisningen. LÄS MER
2. Attityder till skrivverktyg : En studie om elevers attityder till dator och penna som skrivverktyg i undervisningen
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att studera attityder till datorn och pennan som skrivverktyg i undervisningen hos elever i årskurs 3. För att uppnå syftet med studien användes flera metoder i form av 120 enkäter och sex intervjuer med elever i årskurs 3. LÄS MER
3. Att skriva sig till läsning med datorn som penna
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : I dagens samhälle är vi människor dagligen i kontakt med IT. De senaste åren har informationstekniken ständigt utvecklas vilket har gjort att vi har fått nya möjligheter att till exempel kommunicera och lära. LÄS MER
4. Att skriva sig till läsning med datorn som verktyg, Writing to reading with the computer as a tool
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : SammanfattningVårt syfte med denna studie var att undersöka vilka fördelar och nackdelar lärarna ansågatt det fanns med metoden att skriva sig till läsning (ASL) med datorn somskrivverktyg. Vi ville också studera vilka elever som gynnas/missgynnas av metodensamt om lärarna kunde se några skillnader på elevernas texter vad gäller innehåll ochkvalitet. LÄS MER