Sökning: "Nyckelord: Enkätundersökning"

Visar resultat 16 - 20 av 339 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Enkätundersökning.

  1. 16. Effekten av influncer marknadsföring på konsumenter : En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Charlotte Krönlein; Hanna Kram; [2023]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; köpintention; varumärkeslojalitet; social identitetsteori; electronic word of mouth; Theory of Planned Behavior.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel Effekten av Influencer Marknadsföring på konsumenters: En studie av hur influencer kampanjer påverkar konsumenternas varumärkeslojalitet och köpintention Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Charlotte Krönlein och Hanna Kram Handledare Afshin Afsharipour Examinator Svante Andersson Termin VT 2023 Syfte: Syftet med studien är att förstå effekten av hur influencers medverkan i kampanjer på konsumenters varumärkeslojalitet och köpintention, samt att undersöka eventuella skillnader mellan män och kvinnor i detta sammanhang. Studiens syfte är att skapa en förståelse för hur mycket influencers medverkan i kampanjer påverkar människors vilja att köpa företagets produkter och hur de bidrar till varumärkeslojalitet, samtidigt som den tar hänsyn till skillnader mellan män och kvinnor. LÄS MER

  2. 17. Hur kan vi skapa en läsande framtid? : En kombinerad studie av både lärare och elevers inställning till läsning och vilka faktorer som påverkar elevernas läsmotivation.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Stina Englund; Maja Allgulander; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Läsning är något centralt i alla människors liv och det pågår ständigt diskussioner om barns intresse för läsning. I PIRLS-studien från (2016) diskuterars det och visar att nästan en tredjedel av svenska elever inte tycker om att läsa. LÄS MER

  3. 18. Service Recovery Inom Flygbranschen Utifrån Ett Konsumentperspektiv : En kvantitativ studie om konsumenternas syn på flygbolagens service recovery arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Björklund; Carl Svärd; [2023]
    Nyckelord :Service recovery paradoxen; service failure; service recovery.;

    Sammanfattning : Title: Service recovery in the airline industry from a consumer perspective: A quantitative study on consumers' view of the airlines' service recovery work.Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Carl Svärd & Emil BjörklundSupervisor: Alice Schmuck Date: 2023, January. LÄS MER

  4. 19. Kompensation med eller utan precision : Hur förankrings- och precisionseffekten påverkar tillfredsställelsen efter misslyckad tjänsteleverans

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanan Mazraeh; Micael Pihlgren; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; precisionseffekt; förankringseffekt; kompensation samt konsumentpsykologi.;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the essay is to study how companies, through the precision- and anchor-effect, can restore high customer satisfaction after a service failure, while maintaining the compensation at a relatively low level. Method: The method is a between-person design in the form of a scenario-based survey. LÄS MER

  5. 20. Mind the Gap: Generations at Risk : En kvantitativ studie i hur riskbenägenheten skiljer sig mellan Generation Z och X.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Samuel Hansson; Fabian Stenseth; [2023]
    Nyckelord :Behavioral finance; investment; mental accounting; herding bias; overconfidence; financial literacy; cognitive reflection ability;

    Sammanfattning : Titel: Mind the Gap: Generations at Risk Författare: Samuel Hansson och Fabian Stenseth Handledare: Zahida Sarwary  Bakgrund: Efter en tid av positiv avkastning har förändringar i omvärlden lett till ökad inflation. Investerare från Generation Z upplever sin första tid på börsen i en ekonomisk oro, medan Generation X upplever det igen efter finanskraschen 2008. LÄS MER