Sökning: "Nyckelord: Facebook"
Visar resultat 16 - 20 av 83 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Facebook.
16. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos Handledare: Anna Ljung Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X. Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER
17. Den digitala föräldragruppen : En kvalitativ intervjustudie om hur mammor upplever,använder och engagerar sig i digitala föräldragrupper på Facebook.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien har varit att identiera och öka förståelsen för de för- och nackdelar som digitala mötesgrupper kan medföra. Detta genom att undersöka hur mammor upplever, använder och engagerar sig i föräldragrupper på Facebook. LÄS MER
18. EFFEKTEN AV EN ENSTAKA MINDFULNESSÖVNING PÅ INHIBERING I ERIKSEN FLANKER TASK
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I den föreliggande studien undersöktes effekten av en kort mindfulnessövning på inhiberingsförmågan hos ett urval av media-multitaskare, något som definieras som att typiskt sett använda sig av fler än en media samtidigt. Studien var ett internetbaserat experiment där deltagarna delades randomiserat in till antingen en mindfulnessbetingelse (n = 18) eller en kontrollbetingelse bestående av klassisk musik (n = 22). LÄS MER
19. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER
20. Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna : En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: ” Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna ”- En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Bente Juel Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019-september Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier utifrån ett antal nyckelfaktorer. Metod: I studien har kvalitativ arbetsmetod använts. LÄS MER