Sökning: "Nyckelord: Facebook"

Visar resultat 16 - 20 av 83 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Facebook.

  1. 16. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Pivré; Mimmi Roos; [2021]
    Nyckelord :Brand awareness; marketing activities on social media; traditional marketing activities and adaptation to a segment.; Varumärkeskännedom; marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; traditionella marknadsföringsaktiviteter och anpassning till ett segment.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X   Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi   Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos   Handledare: Anna Ljung   Datum: 2021 - januari   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X.    Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER

  2. 17. Den digitala föräldragruppen : En kvalitativ intervjustudie om hur mammor upplever,använder och engagerar sig i digitala föräldragrupper på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnehed; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien har varit att identiera och öka förståelsen för de för- och nackdelar som digitala mötesgrupper kan medföra. Detta genom att undersöka hur mammor upplever, använder och engagerar sig i föräldragrupper på Facebook. LÄS MER

  3. 18. EFFEKTEN AV EN ENSTAKA MINDFULNESSÖVNING PÅ INHIBERING I ERIKSEN FLANKER TASK

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Joakim Carlberg; Hampus Oresten; [2021]
    Nyckelord :Inhibition; mindfulness; Eriksen flanker task; executive functions; Inhibering; mindfulness; Eriksen flanker task; exekutiva funktioner;

    Sammanfattning : I den föreliggande studien undersöktes effekten av en kort mindfulnessövning på inhiberingsförmågan hos ett urval av media-multitaskare, något som definieras som att typiskt sett använda sig av fler än en media samtidigt. Studien var ett internetbaserat experiment där deltagarna delades randomiserat in till antingen en mindfulnessbetingelse (n = 18) eller en kontrollbetingelse bestående av klassisk musik (n = 22). LÄS MER

  4. 19. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Simon Andersson; Gustaf Persson; [2019]
    Nyckelord :Country-of-origin; COO; Country-of-origin effects; Product evaluation; Cultural differences; Made in China; Consumer behaviour; Purchase decision; Trust;

    Sammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market  Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER

  5. 20. Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna : En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Bente Juel; [2019]
    Nyckelord :consumer attitudes; consumer value; ads on Facebook; social network advertising; Facebook advertising ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ” Man kan inte springa ifrån ödet och inte annonserna ”- En kvalitativ fokusgruppsstudie i hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Bente Juel Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019-september Syfte: Syftet med studien är att få en ökad förståelse för hur konsumenter uppfattar värdet av annonser på sociala medier utifrån ett antal nyckelfaktorer. Metod: I studien har kvalitativ arbetsmetod använts. LÄS MER