Sökning: "Nyckelord: SEO"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Nyckelord: SEO.
1. Det lilla nordiska pusslet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Det lilla nordiska pusslet - En studie om långsiktig underavkastning efter nyemission Seminariedatum: 01/06-2023 Kurs: FEKH89 - Examensarbete i finansiering på kandidatnivå, 15 Högskolepoäng. Författare: Andreas Petterson, Hugo Rydberg, Marcus du Hane Handledare: Göran Anderson Nyckelord: SEO, nyemission, underavkastning,, abnormal avkastning, window of opportunity, småbolag Frågeställningar: Uppmäter nordiska småbolag som genomför nyemission underavkastning på lång sikt i förhållande till ett jämförelseindex? Vilka variabler kan identifieras som förklarande för den möjliga underavkastningen under den valda tidsperioden? Syfte: Studiens syfte är att huvudsakligen undersöka om det förekommer underavkastning för företag som genomför nyemissioner på First North respektive NGM. LÄS MER
2. Långsam & stadig vinner loppet : En undersökning om SEO och dess värde hos svenska startups.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I uppsatsen undersöks hur svenska startups arbetar med sökordsoptimering (search engineoptimization) (SEO). Syftet med studien har även varit att undersöka om SEO bidragit mednågot värde för startups. Teorier kring SEO och dess delmoment behandlas. LÄS MER
3. Den senaste pusselbiten i nyemissionspusslet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Den senaste pusselbiten i nyemissionspusslet Seminariedatum: 3/6 - 2021 Kurs: FEKH89 - Företagsekonomi: Examensarbete i Finansiering på kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Amanda Bengtsson, Olle Saanum & Frida Wennberg Handledare: Maria Gårdängen Fem nyckelord: SEO, abnormal avkastning, operationell prestation, window of opportunity och pecking order theory. LÄS MER
4. David vs. Goliath : En kvalitativ studie om hur mikroföretag kan använda sökmotorer i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: David vs. Goliath Författare: Henriksson, Johannes & Ågehäll, Adam Institution: Linnéuniversitetet, Ekonomihögskolan Program: Ekonomprogrammet inriktning Marknadsföring Kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, Examensarbete, 15hp Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka huruvida mikroföretag kan skapa marknadsfördelar av att implementera Search Engine Marketing. LÄS MER
5. En undersökning av effekten av on-site-faktorer vid sökmotoroptimering
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The significance of search engine optimization is clearly highlighted sin- ce over 90 % of internet usage starts with a search engine according to contemporary studies, whilst the internet also has contributed to increa- sed competition between companies operating from different geographic markets. Guidelines from search engines and theory from studies descri- be several internal influencing factors, on-site factors, but ambiguous in the studies is how much these factors affect the ranking. LÄS MER