Sökning: "Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring.

  1. 1. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Björk Olsson; Hanna Musie; Sophie Olsson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring; Kommunikationsplattform; OSN; E-handel; AIDA-modellen Key words: Customized marketing; Communication platform; OSL OSN ; E-commerce; AIDA-model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER

  2. 2. Lojalitetsprogram inom flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pernilla Johansson; Sophia Andersson; Maida Bejtula; [2014]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; värdeskapande; VRIO; EuroBonus; SAS; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitetsprogram i flygbranschen - Hur SAS skapar värde med EuroBonus Seminariedatum: 4/6 2014 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15hp Författare: Sophia Andersson, Maida Bejtula och Pernilla Johansson Handledare: Merle Jacob Fem nyckelord: Lojalitetsprogram, värdeskapande, VRIO, EuroBonus, SAS Syfte: Syftet med arbetet är att undersöka hur företag använder lojalitetsprogram för att skapa värde som inte går att mäta i siffror. Metod: Med en fallstudie genomförd med abduktiv ansats och kvalitativ metod användes intervjuer för att samla in empiri. LÄS MER