Sökning: "Nyckelord: Strategisk kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Nyckelord: Strategisk kommunikation.

  1. 16. En organisations närvaro i sociala medier: En fallstudie om Findus och hästköttsskandalen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Denis Hodzic; Daniel Franzén; [2014]
    Nyckelord :Nyckelord: Ryktesspridning; Sociala medier; Issues Management; Symmetrisk tvåvägskommunikation; Diskurs; Findus; Hästköttskandalen; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker närmare det forum som sociala medier är för organisat-ioner. Genom en fallstudie på Findus och hästköttskandalen där diskursanalys, samt intervjuer varit metodvalen har vi kunnat se att samhällsdiskurser och orga-nisationers informationshantering är stora faktorer vid negativ ryktesspridning. LÄS MER

  2. 17. Att vara eller att inte vara

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Blomqvist; Josefin Rasmusson; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: Strategisk kommunikation; Varumärke; Nation branding; Identitet; Image; Svensk kultur; Stereotyper Keywords: Strategic communication; Brand; Identity; Swedish culture; Stereotypes; Social Sciences;

    Sammanfattning : Globaliseringen har lett till att ett nytt område inom varumärkesforskningen har vuxit fram, nation branding. Det råder delade meningar på forskningsfältet kring vad begreppet innebär, men den gemensamma nämnaren återfinns i att nation branding är en mer komplicerad variant av traditionell marknadsföring. LÄS MER

  3. 18. Strategier för relationskommunikation via sociala medier: en flerfallsstudie i strategisk webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Eric Malmquist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Industrial marketing; relationship marketing ; Communication strategic communication; marketing communication; relationship communication ; B2B; Social media; Meaning creation; Dialogue; Consumer behaviour; Ericsson; Perstorp; Findus; Tre; Skånemejerier; Helsingborgshem; Malmö stadsbibliotek och ZHConsulting.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Strategier för relationskommunikation via sociala medier Författare: Eric Malmquist Handledare: Jörgen Eksell Nyckelord: Marknadsföring (relationsmarknadsföring, industriell marknadsföring), sociala medier, B2B, kommunikation (strategisk kommunikation, marknadskommunikation, relationskommunikation), meningsskapande, dialog och konsumentbeteende Problem: Problemet och kunskapsluckan som jag vill undersöka är hur företag och organisationer anpassar sig till den nya situationen med ökat kunskapsutbyte konsumenter emellan och mellan konsumenter och företag. Vilka operativa strategier använder företag i sin marknads- och relationskommunikation via sociala medier till intressenter och konsumenter? Hur arbetar företag för att skapa ett högt relationskapital då konsumenter idag allt mer inkluderas i företagens olika processer? Ett problem med önskan om att skapa bättre relationer med olika publiker är att det saknas metoder för hur man gör i praktiken för att uppnå detta. LÄS MER

  4. 19. Krisarbetets förändrade villkor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joel Callegari; Lovisa Fey; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; kriskommunikation; E.ON; digitala medier; senmodern krishantering; kundkommunikation; nätverkslandskapet; webb 2.0; risksamhället.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel Krisarbetets förändrade villkor: En fallstudie av E.ONs kundrelaterade kriskommunikation i ett digitalt medielandskap. Författare Joel Callegari och Lovisa Fey Handledare Asta Cepaite Nilsson Nyckelord E.ON, kriskommunikation, sociala medier, digitala medier, senmodern krishantering, kundkommunikation, nätverkslandskapet, webb 2. LÄS MER

  5. 20. Bli min vän! En studie om e- handlares relationsbyggande på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Bedrud Barake; Evelina Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Nyckelord: relationsmarknadsföring; e-handel; social handel; vänskapsregler; so-ciala medier; Facebook; strategisk kommunikation Keywords: relationship marketing; e-commerce; social commerce; friendship rules; social media; strategic communication.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bli min vän! En studie om e-handlares relationsbyggande på Facebook Syfte: Syftet med studien är att undersöka om e-handlare arbetar med relations-marknadsföring på Facebook på ett likvärdigt sätt som individer upprätthåller en vänskapsrelation i samma kanal. Metod: Antar ett tolkande perspektiv, en innehållsanalys och kvalitativa semi-strukturerade intervjuer tillämpas. LÄS MER