Sökning: "Nyckelstrategi"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Nyckelstrategi.
1. Analysis of a shape morphing structural battery: manufacturing, analytical modeling and numerical simulation
Master-uppsats, KTH/Lättkonstruktioner, marina system, flyg- och rymdteknik, rörelsemekanikSammanfattning : A reduction in the global use of fossil fuels is necessary when striving for a more sustainable future. One key strategy in the transition from fossil fuels is electrification. This strategy is particularly prominent within the transport sector, where more efficient ways to store electric energy are being pursued. LÄS MER
2. Building Trust in Mergers and Acquisitions : An Exploration of Key Factors
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Mergers and acquisitions (M&A) have been widely used as a key strategy for achieving corporate growth and market expansion. However, due to their complex and challenging nature, more than 60% of M&A transactions fail to create value and capture synergies. LÄS MER
3. Formativ bedömning i So-ämnena åk. 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Det här examensarbetet omfattar och utgår från en kvalitativ studie som grundar sig på empiri kring den formativa bedömningen. Det förekommer rikligt med evidens ur tidigare forskning i området och flera bedömningsforskare förespråkar implementering av formativ bedömning i undervisningen. LÄS MER
4. Formativ bedömning i skolan. : En studie av hur lärare i årskurs f-3 omsätter begreppet i praktiken.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Formativ bedömning är en av de metoder i undervisningen som gett bäst effekt på elevers lärande i skolan, enligt tidigare forskning. Syftet med denna studie är att synliggöra några olika synsätt gällande förståelsen av formativ bedömning ur ett lärarperspektiv. LÄS MER
5. Synliggör lärare lärandemål och vad uppfattar eleverna : En studie av lärares syn jämfört med elevernas upplevelse
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med studien är att, utifrån nyckelstrategi 1 inom till formativ bedömning, undersöka hur lärare klargör, delger och skapar förståelse för lärandemål samt framgångskriterier inom ämnet matematik. Studien undersöker hur elever uppfattar dessa mål och kriterier samt deras uppfattning om hur läraren synliggör dessa. LÄS MER