Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. "Om publiken inte litar på en nyhet förlorar den sitt värde" : En kvantitativ studie om Generation Z och deras nyhetsvanor på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Today, social media is used not only for communication and entertainment, but also as one of the most important platforms for receiving news. A lot of young adults take part in news through social media and in many cases social media is the only source for socially important information. LÄS MER
2. Den obrydda generationen? - En kvalitativ intervjustudie om ungas nyhetsvanor under coronakrisen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : During the Covid-19 pandemic in Sweden, the younger generation has been portrayed by the media as an unconcerned group that doesn't follow the Covid-19 restrictions issued by the Public Health Agency of Sweden and the Swedish government. In our study, we wanted to look into if and how the pandemic has had an impact on the youths news habits and choice of news sources. LÄS MER
3. Framtidens mediegeneration : En kvantitativ studie om gymnasieelevers nyhetskonsumtion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Medielandskapet och mediepubliken har de senaste årtionden blivit alltmer fragmenterat på grund av ett ökat utbud av mediekanaler. Medieforskare vittnar om att gymnasieelevers varierande nyhetskonsumtion även beror på klassrelaterade skillnader. LÄS MER
4. Ett digitalt nyhetsflöde att lita på : en enkätundersökning av svenska ungdomars nyhetsvanor och förtroende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : The aim of this thesis is to explore how young Swedes’ news habits and trust in the news media differ from the rest of the Swedish population. For this purpose we surveyed 134 high school students and compared the results with data from the 2019 edition of the Digital News Report, published by the Reuters Institute for the Study of Journalism. LÄS MER
5. An exploration of Generation Z’s habits and needs considering news consumption : A case study in the Swedish and Finnish market
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : In today’s media landscape news consumption is characterized by the consumers’ reliance on multiple platforms, which has led to the rapid expansion of availability of the news sources on different platforms. Despite this increase, studies show a consistent decrease in news consumption. LÄS MER