Sökning: "Nylansering"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Nylansering.

  1. 1. Design av Printlers e-handelstjänst : Användarcentrerad design av digital tjänst och gränssnitt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Frida Georgsson; Fredrik Pihl; [2020]
    Nyckelord :Användargränssnitt; Användarupplevelse; Användarcentererad design; Teknisk design; E-handel; Beteendedesign; Användbarhet;

    Sammanfattning : Handeln är och har alltid varit en central del i samhället och har genom alla tider anpassat sig efter människans utveckling. I och med den skeende digitaliseringen har e-handeln bidragit till att konsumenterna fått en större tillgång till både varor och tjänster. LÄS MER

  2. 2. Naken och stolt, eller bara blottad? : - En komparativ studie av American Apparel:s framställning av kvinnor i reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Evelina Niva Wonevik; Therese Holm; [2018]
    Nyckelord :American Apparel; femvertising; stereotyp; representation; reklam; semiotik;

    Sammanfattning : I denna uppsats granskas företaget American Apparel:s tidigare och nuvarande bildkommunikation. Företaget har kritiserats otaliga gånger för sin sexistiska porträttering av kvinnor i reklam, vilket är en av faktorerna som har tvingat företaget till en nylansering. LÄS MER

  3. 3. Från lingon och blåbär till gurka och aloe vera : En kvalitativ fallstudie av Björk & Berries nylansering

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :David Höglund; Gabriel Palma; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Nylansering; Fallstudie; Internkommunikation; Externkommunikation;

    Sammanfattning : Abstract Bakgrund – Denna uppsats behandlar fenomenet rebranding och dess påverkan på ett företag. Rebranding innebär förändring. När ett företag genomgår denna förändring innebär det att de vill ändra sin vision samt ändra sitt budskap. LÄS MER

  4. 4. När identitet och image möts : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kajsa Jensen; Linda Runeke; [2015]
    Nyckelord :Identity; Image; Kapferers brand identity prism; Identitet; Image; Kapferers varumärkesidentitets prism;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen har en fallstudie genomförts för att ta reda på hur väl ett företags identitet överensstämmer med dess image. Företaget i uppsatsen genomförde år 2010 en nylansering av sitt koncept där de förändrade sitt sortiment, sitt utseende och vad de kommunicerade ut till sina kunder. LÄS MER

  5. 5. En barnlitterär figur från förr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Larissa Dubberke; [2012]
    Nyckelord :kundsegmentering.; bokserie; nostalgi; nylansering; barnbokmarknad; barn- och ungdomslitteratur; marknadsföring; marknadsanalys; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER