Sökning: "Nylansering"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Nylansering.
1. Design av Printlers e-handelstjänst : Användarcentrerad design av digital tjänst och gränssnitt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Handeln är och har alltid varit en central del i samhället och har genom alla tider anpassat sig efter människans utveckling. I och med den skeende digitaliseringen har e-handeln bidragit till att konsumenterna fått en större tillgång till både varor och tjänster. LÄS MER
2. Naken och stolt, eller bara blottad? : - En komparativ studie av American Apparel:s framställning av kvinnor i reklam
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I denna uppsats granskas företaget American Apparel:s tidigare och nuvarande bildkommunikation. Företaget har kritiserats otaliga gånger för sin sexistiska porträttering av kvinnor i reklam, vilket är en av faktorerna som har tvingat företaget till en nylansering. LÄS MER
3. Från lingon och blåbär till gurka och aloe vera : En kvalitativ fallstudie av Björk & Berries nylansering
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Abstract Bakgrund – Denna uppsats behandlar fenomenet rebranding och dess påverkan på ett företag. Rebranding innebär förändring. När ett företag genomgår denna förändring innebär det att de vill ändra sin vision samt ändra sitt budskap. LÄS MER
4. När identitet och image möts : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I den här uppsatsen har en fallstudie genomförts för att ta reda på hur väl ett företags identitet överensstämmer med dess image. Företaget i uppsatsen genomförde år 2010 en nylansering av sitt koncept där de förändrade sitt sortiment, sitt utseende och vad de kommunicerade ut till sina kunder. LÄS MER
5. En barnlitterär figur från förr
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie av ett förlags marknadsföring av fyra stycken barnböcker som ingår i en serie. Därutöver utvecklas en marknadsplan till utgivningen, vilket förutsätter en analys av barnbokmarknadens statistik och trender. Vidare sker en dokumentation av lanseringsprocessen och en redovisning för förlagets marknadsplan. LÄS MER