Sökning: "OID"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet OID.

  1. 1. Hur organisatorisk identifikation och motivation predicerar arbetstillfredsställelse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Hellman Fäldt; Isabelle Larsson; [2024]
    Nyckelord :motivation; arbetstillfredsställelse; organisatorisk identifikation; job satisfaction; organizational identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : The contemporary workplace undergoes constant transformations, driven in part by employees' innovation and curiosity. Work environments where employees feel motivated, an organization that employees identify with, and notably, a workplace where employees feel respected and heard are key factors behind an organization's success. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av Sense of Belonging på arbetsplatsen: hur Belonging predicerar Organizational Identification, Self-Efficacy och arbetsprestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Malin Karlsson; Lovi Lindgren; [2024]
    Nyckelord :Sense of Belonging; Organizational Identification; Self-Efficacy; Arbetsprestation; Work performance; Psykosocial arbetsmiljö; Psychosocial work environment; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad har Sense of Belonging för betydelse på arbetsplatser? Studier på Belonging är omfattande och har visat sig ha många positiva effekter, trots detta har det länge funnits en lucka inom studier på vad Belonging har för inverkan på just arbetsplatser. Syftet för denna studie var att undersöka Sense of Belonging och dess potentiella påverkan på Organizational Identification (OID), Self-Efficacy och arbetsprestation på arbetsplatsen. LÄS MER

  3. 3. The meaning of office space for Millennials' identification with their organisation

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Hannah Rose; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master thesis examines the relationship between physical office space and organisational identification. In this context, the paper investigates the importance Millennials place on the physical office as a work environment and the extent to which identification with organisations (OID) has changed as a result of the sudden removal of the office in the wake of the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  4. 4. CSR och Organisatorisk Identifiering : En kvantitativ studie om anställdas uppfattning av CSR och deras organisatoriska identifiering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Gustav Andersson; Jonas Ebbvik Neuman; [2019]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR; Organizational Identification; OID; tenure; Corporate social responsibility; CSR; Organisatorisk Identifiering; OID; anställda år;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att förklara sambanden mellan anställdas uppfattning av olika dimensioner av Corporate Social Responsibility (CSR) och deras Organisatoriska Identifiering (OID), samt hur antal anställda år i organisationen inverkar på sambanden.   Metod: En modererad hierarkisk multipel regressionsanalys användes för att analysera sambanden mellan variablerna. LÄS MER

  5. 5. What motivates a student to do voluntary work? : A qualitative case study of Östgöta nation

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michail Georganakis; Hristo Lazarov; [2019]
    Nyckelord :Employee behaviour; Intrinsic motivation; Extrinsic motivation; Organisational identification; OID; Organisational citizenship behaviour; OCB; student nation;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis was to provide an understanding of the underlying motives behind students’ voluntary work at a student nation. It was carried out as a qualitative case study, where the focus was placed on Östgöta nation workers. Östgöta nation represents one of the thirteen student nations found in Uppsala, Sweden. LÄS MER