Sökning: "OSN"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet OSN.
1. A Real-Time Extension of the Formal Privacy Policy Framework
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Online social networks (OSNs) have become an important part of people’s lives worldwide. Although users supply OSNs with large amounts of personal data, the ability to control the audience of one’s own information is often limited to a number of predefined and often unclear options. LÄS MER
2. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER
3. Identifying Important Members in a Complex Online Social Network
Magister-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The success of Online Social Networks (OSN) is influenced by having the ability to understand who is important. An OSN can be viewed as a graph where users are vertices and their interactions are edges. LÄS MER
4. Distributed and Secure Social Network Mobile Application
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : As one of the twenty-first century greatest invention, online social network (OSN) is now the central information hubs of million lives, storing and controlling data flow of millions tetra bytes, changing the way information is generating, searching and sharing among people. However, due to the more and more dependence of people to some OSN providers, the data of users are violated and manipulated by providers publicly and aggressively. LÄS MER
5. Om femfaktormodellen och elektroniska sociala nätverk
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Denna studie undersöker hur människor engagerar sig med och på elektroniska sociala nätverk (OSN). Syftet var att undersöka på vilket sätt som personligheten påverkar hur vi använder OSN. LÄS MER