Sökning: "Oatly"

Visar resultat 1 - 5 av 94 uppsatser innehållade ordet Oatly.

  1. 1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  2. 2. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  3. 3. Hur samverkar varumärkesaktivism och kriskommunikation? : En kvalitativ studie av hur varumärkesaktivism och kriskommunikation kan samverka för att upprätthålla trovärdighet i händelse av kris

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Wilma Nordin; Philip Urtel Carlbom; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesaktivism; kommunikation; kris; kriskommunikation; trovärdighet;

    Sammanfattning : Varumärkesaktivism är en allt mer uppmärksammad marknadsföringsstrategi som har utvecklats till följd av en turbulent och polariserad samtid med globala, regionala och lokala utmaningar. Den har gett upphov till sociopolitiska diskussioner och ökade krav från konsumenter gentemot företag. LÄS MER

  4. 4. Finding ways of optimizing coagulant dosage, for a more sustainable wastewater treatment process

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kemiteknik (CI)

    Författare :Hanna Sjöman; [2023]
    Nyckelord :Wastewater treatment process; coagulant dosage; COD; machine learning; water and environmental engineering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The wastewater treatment process at Oatly consists of several treatment steps of which, two are chemical treatment steps involving coagulation followed by flotation to remove phosphorous and COD. The coagulant dosage is mainly determined based on the operator’s experience and supported using results from jar tests. LÄS MER

  5. 5. - Sålt vår själ...? Men det är ju precis tvärtom! : En kvalitativ studie av Oatlys kriskommunikation under krisen med Blackstone Growth.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Vilma Rosenblad; Wilma Nordin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Crisis communication; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; critical rhetorical analysis; Oatly; Blackstone Growth.; Image Repair Theory; Situational Crisis Communication Theory; kriskommunikation; kritisk retorikanalys; Oatly; Blackstone Growth; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how the oat milk company Oatly applies crisis communication strategies and rhetorical components to maintain a good reputation and legitimacy in relation to the crisis regarding the investment firm Blackstone Growth. Creating a discrepancy between the way Oatly act and the way they present themselves; Oatly is presented as a sustainable company while Blackstone has been criticized to jeopardize environmental and human rights issues. LÄS MER