Sökning: "Obstacles to organizational learning"

Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Obstacles to organizational learning.

  1. 1. Autismvänliga miljöer i förskolan : En enkätstuide om autismvänliga miljöer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Wilma Eriksson Fältebrant; Diana Jalal; [2023]
    Nyckelord :ASD; Autism spectrum disorder; learning environments; special educational perspectives; AST; Autismspektrumtillstånd; lärmiljöer; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : The following study focuses on autism-friendly learning environments designed in preschool. The aim of this study is to find out if the knowledge and experience of the teachers in Swedish preschools is sufficient to design adapted in-house environments for children with autism spectrum conditions. LÄS MER

  2. 2. Erfarenhetsåterföringens påverkan inom projekteringsfasen i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Blendi Tahirsylaj; Anel Bihorac; [2023]
    Nyckelord :Experience feedback; knowledge; planning phase; construction; Erfarenhetsåterföring; kunskap; projektering; bygg;

    Sammanfattning : Examensarbetet har utforskat erfarenhetsåterföringen roll i ett av Sveriges största byggföretag som valt att vara anonyma. Studiens fokus riktades främst på hanteringen av erfarenhet för att förbättra projekteringsprocessen och organisationens prestanda. LÄS MER

  3. 3. Intra-organizational Challenges Regarding the United Nations’ Sustainable Development Goals Faced by Multinational Enterprises : Examining the organizational performance for the 2030 Agenda

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Agota Szakacs Simon; Maria-Ippolyti Mastakouri; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: The study sought to gain insight into the intra-organizational challenges faced by multinational enterprises during the implementation process of Sustainable Development Goals as well as to investigate internal communication and organizational strategies. Furthermore, the study provided recommendations to improve organizational performance regarding sustainability. LÄS MER

  4. 4. Musik i hela skolan: En kvalitativ intervjustudie om lärares förutsättningar inom fritidshem och grundskola att samverka i musik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Emil Miranda Holmgren; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; Förutsättningar för Samverkan; Grundskola; Musikundervisning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Elementary school; Leisure-time center; Music education; Prerequisites for cooperation; Educational Science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : In this study, I have come to investigate the interaction between the leisure-time center and the school’s music education. The purpose of the study is to identify the prerequisites that schools and leisure-time centers have for cooperation with music, as well as investigating the possibilities and obstacles of music teachers and leisure-time teachers in cooperation with music. LÄS MER

  5. 5. FÖRUTSÄTTNINGAR OCH HINDER FÖR EN LÄRANDE ORGANISATION - En kvalitativ studie av ett industriföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Susanne Kullberg; [2022-07-05]
    Nyckelord :Learning organization; organizational change; competence; working environment;

    Sammanfattning : The manufacturing industry faces major challenges where rapid technological development with increased digitization and robotization affects the companies' environment as well as their internal processes. To create environments where both technology and personnel can develop, understanding of working conditions in today's industrial companies and what the conditions for change look like, is needed. LÄS MER