Sökning: "Occlusion culling"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Occlusion culling.

  1. 1. Optimizing Environment Mapping in Redway3D

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jakob Karlsson Abay; Oscar Davidsson; [2022]
    Nyckelord :environment mapping; occlusion culling; graphics;

    Sammanfattning : Many contemporary types of 3D design software use some form of environment mapping, where the environment surrounding the 3D object is rendered to create a panoramic view similar to what we would see in the real world. This not only serves to make the scene look more realistic, but also helps to calculate light effects within the scene. LÄS MER

  2. 2. Enhanced Immersion in Augmented Reality Applications

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för systemteknik

    Författare :Ellen Häger; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis will examine and evaluate different mechanics that could be used in games using augmented reality. Augmented reality, the technology used to integrate computer-generated images with the real world environment, allows developers to enhance a user's gaming experience. LÄS MER

  3. 3. Att upptäcka dolda objekt i spel : En undersökning av occlusion culling och dess påverkan i spelscener

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jakob Eriksson; [2017]
    Nyckelord :occlusion culling; occluders; unity; spelscen;

    Sammanfattning : Att detektera och eliminera dolda ytor är viktigt när grafiska applikationer blir mer komplexa och detaljerade. En teknik som används till det är occlusion culling och olika typer av algoritmer har tagits fram för att möjliggöra den tekniken. Occlusion culling innebär att hitta objekt som har stor potential att dölja delar av en scen. LÄS MER

  4. 4. Occlusion Culling on the GPU : Inner Conservative Occluder Rasterization

    Master-uppsats,

    Författare :Marcus Svensson; [2016]
    Nyckelord :occlusion culling; inner conservative rasterization; gpu-driven rendering;

    Sammanfattning : Context. Many occlusion culling algorithms have to cope with the task of balancing performance and accuracy. While it is desirable to accurately identify all occluded scene objects, settling with a rough estimate is often more beneficial for the overall performance. LÄS MER

  5. 5. Complex Transformative Portal Interaction

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Markus Tillman; [2015]
    Nyckelord :Portal; Interaction; Intersection; Rendering;

    Sammanfattning : Context. A portal in computer graphics is an opening which connects two spaces together. Portals can be used for occlusion culling for indoor environments or wormhole-like effects. This thesis address the latter and focus on how objects interact with such portals. LÄS MER