Sökning: "Occupation adaptation"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Occupation adaptation.
1. Deep Reinforcement Learning on Social Environment Aware Navigation based on Maps
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Reinforcement learning (RL) has seen a fast expansion in recent years of its successful application to a range of decision-making and complex control tasks. Moreover, deep learning offers RL the opportunity to enlarge its spectrum of complex fields. LÄS MER
2. Smart spel för smarta människor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : The goal of this study is to design and evaluate a mobile augmented reality (AR) game application prototype to assist and motivate adults with autism spectrum disorder (ASD) to maintain a conversation and identify the necessary design aspects to achieve this. The problem is that people with autism can have difficulties with communicating with others and handling social situations, which makes it hard for them to make friends. LÄS MER
3. Att hantera en pandemi : En kvalitativ studie om äldre personers anpassning till aktivitetsinskränkningar under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för rehabiliteringSammanfattning : Inledning och Bakgrund: Äldre personer har under Covid – 19 pandemin varit begränsade i sitt aktivitetsutförande, vilket har hindrat dem i deras vardagliga liv. De har till stora delar förpassats till hemmen och inte haft möjlighet att utföra de aktiviteter som de önskat att göra. LÄS MER
4. Skomakarens barn i kommunikationsbranschen : En kvalitativ studie om relationsskapande i sociala medier genom strategisk kommunikation för byråer i kommunikationsbranschen.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur utvalda praktiker i kommunikationsbranschen i Karlstad upplever anpassningen av sociala medier och dess roll för relationsskapande genom strategisk kommunikation. Huvudfrågeställning: Hur upplever de utvalda praktikerna i den bransch som borde vara i framkant inom kommunikation anpassningen av det strategiska skiftet som sociala medier medfört? o Hur upplever praktikerna sociala mediers roll i den strategiska kommunikationen för relationsskapande?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som kommunikationsväg förklaras genom Social Information Processing Theory?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som strategisk kommunikation förklaras genom Relationship Cultivation Strategies? Teorier: Social Information Processing, Relationship Cultivation Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvalitativa intervjuer och genomfört undersökningen på nio praktiker verkande i byråer inom kommunikationsbranschen. LÄS MER
5. Factors influencing brand preferences for instant foods: A comparative study between Sweden and Bangladesh
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: This study aims to investigate the factors that influence consumers' brand preferences for instant foods focusing on the graduate-level students of Sweden and Bangladesh. Methodology: The research applied a qualitative approach. Semi-structured online interviews were conducted with ten graduate-level students from Sweden and Bangladesh. LÄS MER