Sökning: "Odd Anna"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Odd Anna.

  1. 1. Maktdistansstjärnan : - En studie om hur kulturell maktdistans påverkar affärsrelationen mellan japanska och multinationella företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Nyström; Therese Elofsson; [2015]
    Nyckelord :Maktdistans; Japan; Kultur; Affärsrelation; Kommunikation;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Title: the Power distance star – A study on how cultural power distance affects the business relation between Japanese and multinational companies Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Therese Elofsson and Anna Nyström Supervisor: Jens Eklinder Frick and Jonas Molin Date: 2015 - January Aim: The purpose of this study is to compile available research regarding the cultural aspect power distance, as it is being displayed and handled in business-relations between Japanese and multicultural business contacts. The culture in Japan differs from the culture in the western world and several companies testify that the Japanese market is difficult to act and expand upon. LÄS MER

  2. 2. You are who you wear? : En kvantitativ studie om varumärkesidentitet och varumärkesimage

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Sjöstedt; Jeanette Bohman; [2015]
    Nyckelord :Brand Image; Brand Identity; Brands; Brand Equity; Brand Associations; Brand Personality;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to find out how well companies succeed in trying to convey the identity of their trademarks to the consumers. The study was quantitative with a survey design. A sample of 109 respondents participated. LÄS MER

  3. 3. Se det, gör det, visa det! : En komparativ studie mellan de tre företagen KappAhl, Åhléns och Odd Molly och deras presenterade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Visco; Ghassemi Shideh; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Modebranschens ansvar : Om CSR och dess påverkan i inköpsarbetet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maja Wickman; Anna Rosén; [2010]
    Nyckelord :corporate social responsibility; CSR; inköp; inköpsprocess;

    Sammanfattning : Klimat- och miljöhänsyn, arbetsförhållanden, att de mänskliga rättigheterna efterlevs och välgörenhet är frågor som på senare år blivit alltmer omdiskuterade. Detta har skapat en ökad medvetenhet och kunskap och högre krav ställs på företag att agera ansvarsfullt inom dessa områden. LÄS MER

  5. 5. The art of translation : A study of book titles translated from English into Swedish and from Swedish into English

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Anna Gavling; [2008]
    Nyckelord :Translation; translation strategies; book titles; English titles; Swedish titles;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate the process of translating a book title from English into Swedish and vice versa. I have investigated the different methods used when translating a title, as well how common each strategy is. LÄS MER