Sökning: "Offensive advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Offensive advertising.
1. Ett fat serverat med kakor, prediktioner och anpassad kommunikation : En kvalitativ intervjustudie med generation X om övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hur tre fokusgrupper från generation X uppfattar, tänker och talar om fenomenet övervakningskapitalism och individanpassad marknadskommunikation. Idag exponeras olika former av marknadskommunikation för individer genom att användare efterlämnar sina personliga preferenser online. LÄS MER
2. Lagom kontroversiellt eller kränkande? : En kvantitativ studie om kontroversiell reklam och konsumenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Detta arbete inspirerades av att ha observerat reklamkampanjer som fått väldigt stor spridning till följd av att de uppmärksammats pga. att konsumenter har ogillat eller gillat budskapet i kampanjen vilket gett upphov till diskussioner muntligen eller online. LÄS MER
3. Consumers' Attitudes Toward Sexual Appeal in Advertising
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : To use sexual messages in advertisements are becoming more common by each day, it is known as a method that can be highly effective to influence consumers’ attitudes. However, it is important to carefully consider how the appeal is used as high levels of sexual appeal can be perceived as unethical or offensive to consumers. LÄS MER
4. "Damn good coffee" : Swear words and advertising
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Swear words and their role in advertising have been debated for a long time. There has been a general sentiment that the use of swear words should be avoided in ads so they would not appear crass or offensive. LÄS MER
5. At least they have their clothes on...
Magister-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The subject explored in this thesis is sexist advertisement and the aim was to investigate whether the theory of Clutter Syndrome, coined in my previous study (Balog, 2014), is relevant in this field of research. Even though sexism in ads has been studied for a long time, the amount of sexism and the type of overtly sexualized portrayals has not lessened. LÄS MER