Sökning: "Offentlig verksamhet"

Visar resultat 6 - 10 av 777 uppsatser innehållade orden Offentlig verksamhet.

  1. 6. HUR EN ORGANISATION KAN ÖKA FÖRUTSÄTTNINGARNA FÖR EN LYCKAD IMPLEMENTATION AV IT. : En kvalitativ studie om hur en offentlig verksamhet kan arbeta med att öka förutsättningarna för en lyckad implementation av IT i en förändringsprocess.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Carl-Johan Bratthall; Marcus Wahlgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Organizations are being more and more dependent on digital platforms and intranets to be as efficient as they can. Digitizing is enabling different ways to streamline operations and make them more effective. The public sector is no different. LÄS MER

  2. 7. Vad ligger bakom genomförandegraden? : En kvalitativ fallstudie på Västerås stads genomförandegrad av investeringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rebecca Iklymova; Elin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Investment process; degree of implementation; Investments in the public sector; Municipal investments; Social benefit; Needs and priorities; Investeringsprocessen; Genomförandegrad; Investeringar i offentlig verksamhet; Kommunala investeringar; Samhällsnytta; Behov och prioriteringar;

    Sammanfattning : Inledning: Investeringsprocessen i kommuner är ett komplext system uppbyggt av olika åsikter och målbilder. Tidigare studier visar mycket kring just denna svårhanterliga och oförutsägbara process. LÄS MER

  3. 8. Lön, fika eller feedback? : - En empirisk studie om vilka metoder kommunala chefer använder för att motivera sina medarbetare, sett från ett ledarskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Tula Gitz-Johansen; Anna Hammarström; [2023]
    Nyckelord :arbetsmotivation; kommunal verksamhet; ledarskap; motivation; offentlig sektor; Self-Determination theory; transformativt ledarskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka metoder ledare inom kommunal verksamhet upplever att de använder sig av för att motivera sina medarbetare, och genom detta öka kunskapen om ledarskapets påverkan på motivationsfaktorer. Motivation utgör en central del av den psykosociala arbetsmiljön och medarbetares välmående (Tafvelin et al. LÄS MER

  4. 9. Påverkande faktorer vid upphandling av digitala Informationssystem inom offentligsektor

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Mats Falkeman; [2023]
    Nyckelord :public procurement; digital collaboration platform; remote work; sociomateriality; IT artifact.; offentlig upphandling; digital samarbetsplattform; distansarbete; sociomaterialitet; IT‐artefakt;

    Sammanfattning : Before the pandemic, many public sectors were heavily dependent on American cloud services. When the pandemic broke out, remote work became a necessity, making existing communication systems like Skype, email, and file sharing crucial to support this transition. LÄS MER

  5. 10. Utredningsarbete – en förpappringsprodukt, för vem och till vad? : En kvalitativ studie i utredningsarbete för HR-specialister i offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Emma Björklund; Marie Sjölin; [2023]
    Nyckelord :Investigations; New Public Management; control system; responsibility; HRtransformation; organizational justice; legitimacy; new institutional theory; isomorphism; decoupling loosely coupled.; Utredningar; New Public Management; kontrollsystem; ansvar; HRtransformation; organisatorisk rättvisa; kunskap; erfarenhet; legitimitet; nyinstitutionell teori; isomorfism och isärkoppling löskoppling.;

    Sammanfattning : Dagens organisationer kontrolleras allt mer, där granskning och mätning tenderar att genomföras av all dokumentation som behandlats i offentlig verksamhet. I förlängningen är utredningar i offentlig verksamhet idag en vanligt förekommande arbetsuppgift för HR specialister och syftet med studien är att undersöka betydelsen av utredningar i kommuner. LÄS MER