Sökning: "Ofullständig information"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Ofullständig information.

  1. 1. Förseningar i byggprojektering och hur de kan förebyggas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Ammar Abdulkader; [2023]
    Nyckelord :Förseningar; byggprojektering; riskanalys; kommunikation; projketledning;

    Sammanfattning : Idag är förseningar inom byggbranschen vanliga och orsakar problem och konsekvenser i byggprojekt. När ett projekt blir försenat uppstår extra kostnader för projektägaren, entreprenören eller båda parter. LÄS MER

  2. 2. On the strategic abilities gained by using knowledge-based strategies for multi-agent teams playing against nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sam Maltin; Simon Rosén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Analogous to how the Knowledge-Based Subset Construct (KBSC) can transform games of imperfect information against nature into games of perfect information, making it easier to find winning strategies for objectives in these games, the multi-agent knowledge-based subset construct (MKBSC) can be used to find winning strategies in multi-agent games of imperfect information. The difference between the two algorithms is that the generalized version can be applied multiple times, which is interpreted as the agent’s considering not just their own knowledge of the game, but also their knowledge of the other agents, and the knowledge of the other agent’s knowledge about their own knowledge, etc. LÄS MER

  3. 3. Strategy Synthesis for Multi-Agent Games of Imperfect Information

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Andres Guerrero Rodriguez; Rahnama Safdari; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project focuses on strategy synthesis for multi-agent games of imperfect information. The aim ofthis project is to identify strategies for two games of interest. We utilize a program from a previousbachelor thesis to transform the games. LÄS MER

  4. 4. Modeling Real Life Situations as Multi-Agent Games with Imperfect Information Against Nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Samin Chowdhury; Elling Morast; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Our research explores Multiplayer Games with Imperfect Information, short for ”MAGIIAN”. We specifically focus on two aspects: firstly, identifying real-world problems that can be appropriately modeled as MAGIIANs, and secondly, synthesizing and interpreting strategies for these models using existing tools and algorithms. LÄS MER

  5. 5. A Formally Motivated Algorithm for Synthesis of Strategies in Multi-Agent Games of Imperfect Information Against Nature

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jakob Alfredsson; Jakob Carlsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this project we study games where multiple agents cooperate to reach some common team objective. The agents do not have perfect information about the game state, and they cannot communicate during the course of the game. LÄS MER