Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Classification of Flying Qualities with Machine Learning Methods
Master-uppsats, KTH/FlygdynamikSammanfattning : The primary objective of this thesis is to evaluate the prospect of machine learning methods being used to classify flying qualities based on simulator data (with the focus being on pitch maneuvers). If critical flying qualities could be identified earlier in the verification process, they can be further invested in and focused on with less cost for design changes of the flight control system. LÄS MER
2. Lärares syn på digitala läromedel i matematik. En kvalitativ intervjustudie med fokus på elever med särskilda utbildningsbehov i matematik, SUM.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Digitaliseringen av den svenska skolan har pågått med full kraft. I kölvattnet av den nya tekniken följer en helt ny syn på kunskap och en helt ny typ av läromedel. Dessa läromedel har bemötts olika av lärarkåren och det förs en debatt om fördelar respektive nackdelar. LÄS MER
3. eVTOL Koncept för Stadstransport
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Målet med detta kandidatexamensarbete inom flygteknik är att konceptuellt konstruera ett elektriskt flygplan för år 2030. Uppdragsprofilen är att flyga i storstadsområden och dra nytta av eVTOL vilket innebär att det startar och landar vertikalt likt en helikopter men övergår till snabb och effektiv marschflygning likt ett vanligt flygplan, allt helt elektriskt. LÄS MER
4. CRM-Hur gör man?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: CRM - how to deal with it Seminar date: 31st of May 2011 Course: FEKK01 Business Administration: Degree Project undergraduate level, 15 ECTS credits Authors: Louise Hedenmark, Malin Isaksson and Tatiana Shalalvand Advisors: Ola Mattisson and Christine Blomqvist Key words: Strategic implementation, strategic change, Customer Relationship Management, Telia. Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of how a large organization, acting on a competitive and evolving market, implements a CRM-strategy. LÄS MER
5. Prisjämförelsesajters betydelse för e-handlare och deras konsumenter : En studie av prisjämförelsesajters roll i samspelet mellan Internerbaserade återförsäljare av hemelektronik och deras konsumenter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det finns idag ett väldigt stort urval av återförsäljare som agerar på Internet och dessa kan vid en första anblick te sig väldigt svåra att överskåda för konsumenter inför ett köp. Prisjämförelsesajter finns därför som en konsumentguide som med sina sökfunktioner snabbt hjälper konsumenter att hitta återförsäljare med de billigaste priserna samt även tillhandahåller information om såväl produkter som återförsäljare. LÄS MER