Sökning: "Ola Palm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ola Palm.

  1. 1. Förvärv av skogsfastigheter : Juridiska personers betalningsvilja för skogsfastigheter

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Gustaf Florenius; Ronny Nocera; Ola Palm; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt olika kategorier köpare av skogsfastigheter för att undersöka om någon kategori missgynnas på marknaden. Bakgrunden är att det i branschpress har gjorts gällande att juridiska personer, på grund av gällande skattelagstiftning, missgynnas på markanden för skogsfastigheter. LÄS MER

  2. 2. Intäktsoptimering - om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ann-Sofie Palm; Magnus Östman; [2006]
    Nyckelord :internet som boknings- och distributionskanal. revenue management; Economic planning; Ekonomisk planering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intäktsoptimering – om svenska hotells användning av Internet som boknings- och distributionskanal Nivå: Magisteruppsats, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet Campus Helsingborg Författare: Ann-Sofie Palm och Magnus Östman Handledare: Gustav Kastberg och Ola Mattisson Problemformulering: Den tekniska utvecklingen har gjort Internet till ett betydelsefullt redskap för hotellen i dess arbete med bokning och distribution. Internetanvändandet har medfört möjligheter för hotellen att öka sina intäkter. LÄS MER

  3. 3. Vehicle Dynamics Control for Rollover Mitigation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknik

    Författare :Ola Palm; [2005]
    Nyckelord :Rollover prevention and detection; skidding; vehicle dynamics; stability; nonlinear; control; mitigation; Lyapunov; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Characterized by a high ratio between the height of center of gravity and the track-width, commercial vehicle dynamics differ from passenger car dynamics. The roll stability limit, measured in terms of lateral acceleration, is much lower, while longitudinal and lateral load transfer during braking and cornering reduce the yaw stability, resulting in roll motion. LÄS MER