Sökning: "Ola Sjödin"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Ola Sjödin.
1. The Risks of Shock Advertising for Non-profit Organizations : A qualitative study of the effects of shock advertising on consumer processing and evaluation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The use of shock advertising as a means to attract consumers’ attention has been prevalent during the last decade. This is especially true in the case of non-profit organizations, where consumers are more lenient to incongruent and explicit imagery. LÄS MER
2. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER