Sökning: "Ola Sjödin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Ola Sjödin.

  1. 1. The Risks of Shock Advertising for Non-profit Organizations : A qualitative study of the effects of shock advertising on consumer processing and evaluation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ola Olofsson; Marcus Funke; [2020]
    Nyckelord :Brand Image Incongruity; Shock Advertising; Consumer Processing; Consumer Evaluation; Brand Evaluation;

    Sammanfattning : The use of shock advertising as a means to attract consumers’ attention has been prevalent during the last decade. This is especially true in the case of non-profit organizations, where consumers are more lenient to incongruent and explicit imagery. LÄS MER

  2. 2. Standardisering och anpassning - En studie av Volvos marknadsföring i Europa

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Mårtensson; Malin Olsson; Victoria Sandberg; Anna Sjödin; [2002]
    Nyckelord :standardisering; anpassning; euro-consumer; pan-europeisk marknadsföring; Volvo; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Huvudsyftet med uppsatsen är att redogöra för ett internationellt företags marknadsföringsstrategi på den europeiska marknaden, i det här fallet Volvos, sett ur ett standardiserings- och anpassningsperspektiv. Metod: Vi har genomfört en litteraturstudie för att få en teoretisk grund för arbetet. LÄS MER