Sökning: "Older literature in the language classroom"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Older literature in the language classroom.
1. Kultur ist mehr als Currywurst Ältere Literatur im Deutschunterricht : Eine Literaturstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/TyskaSammanfattning : With regards to the teaching of German in Sweden this literature study looks into the Swedish curriculum and the CEFR (Common European Framework of Reference for Languages) to compare today’s common interpretation of the goals in language learning to the educational goals in the documents. Critics mean that the CEFR and in extension the curricula in the associated countries focus mainly on measurable practical language skills. LÄS MER
2. EFL and the literary canon: Attitudes and practices in Swedish classrooms
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The teaching of English as a foreign language in upper secondary school classrooms across Sweden is as self-evident as the school system itself, the subject being mandatory to a different extent across all programs. According to the curriculum, the use of English literature should be part of the courses, with the purpose of exposing the students to different types of written texts. LÄS MER
3. Litteratur - varför då då? : En studie av skönlitteraturens plats, syfte och innehåll i ämnesplanerna för svenska och svenska som andraspråk 1
Magister-uppsats, LärarutbildningenSammanfattning : This study deals with the new curriculum GY11 in Swedish and Swedish as a second language, the first course at “Swedish Gymnasium”. The subject is the status and aims of teaching literature and its contents. Eva Hultin’s thesis (2006) Samtalsgenrer i gymnasieskolans litteraturundervisning. LÄS MER
4. "Jag älskar att läsa!" : En studie om elevers läsvanor och upplevelser kring läsning i tidiga skolår
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Under vår utbildning till lärare i tidiga åldrar har vi fått kunskap om läsningens betydelse för språk-, läs- och skrivutveckling. I anslutning till vår verksamhetsförlagda utbildning har vi erfarit att individuell läsning och högläsning är ett vanligt inslag i undervisningen. LÄS MER