Sökning: "Olika mässor"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden Olika mässor.

  1. 11. Mässdöd? : En studie om Skandinaviens ledande turistmässor och deras utveckling

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emma Gunnarsson; Matilda Tärning; [2015]
    Nyckelord :Mässdöd; turistmässor; minskning; event; mässor; turism;

    Sammanfattning : Problem: Enligt statistik förlorar turistmässor i antalet utställare och besökare, de blir överlag mindre varje år. Vi började med att se detta problem hos TUR-mässan i Göteborg och genom denna studie valde vi att jämföra med andra liknande turistmässor för att se om detta var ett problem som idag präglade Skandinaviska mässor. LÄS MER

  2. 12. Corporate Social Responsibility och varumärkesarbete : Hur företag använder CSR för att stärka sitt Employer Brand

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Sandwall; Maria Lidholm; David Jakobsson; [2014]
    Nyckelord :CSR; Employer Branding; Employer Attractiveness; Kommunikationsstrategi;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör det allt vanligare begreppet CSR (Corporate Social Responsilitility), det vill säga företags samhällsansvar. Genom att uppmärksamma trender och studenters intresseområden kan företag öka sin attraktivitet i sitt arbetsgivarvarumärke, Employer Brand. LÄS MER

  3. 13. Informationsutbyte vid konkurrentbevakning : Vilken information får inhämtas från konkurrenter och hur får det ske vid konkurrentbevakning i enlighet med artikel 101.1 FEUF?

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Rättsvetenskap

    Författare :Sofie Lundhem; [2014]
    Nyckelord :Information; exchange of information; competitor intelligence; Competition law; EU-law; anti-competitive agreements; Information; informationsutbyte; konkurrentbevakning; Konkurrensrätt; EU-rätt; konkurrensbegränsade avtal;

    Sammanfattning : Att upprätthålla en god affärsetik är viktigt för många företag, eftersom det skapar ett för- troende hos intressenter i olika led. För att inta en stark ställning på marknaden krävs även att företagen är konkurrenskraftiga. Ökad konkurrenskraft kan fås genom konkurrentbe- vakning, då information inhämtas från konkurrenter. LÄS MER

  4. 14. Åhaga : a collage of time

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Naseer Nasiri; [2014]
    Nyckelord :Åhaga; Borås; facility building; industrial; extension; foyer; layer; time; collage; addition; timber construction; copper-sheet;

    Sammanfattning : Åhaga is a facility building for music, theater, sports, trade shows, product-launches and other events located in the city of Borås. The building is owned and run by the Åhaga Foundation and annually has over 100 000 people visiting it for different purpose. LÄS MER

  5. 15. Ockeghems kompositionsstil - Att komponera som Johannes Ockeghem

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Jakob Patriksson; [2013-06-17]
    Nyckelord :Ockeghem; komposition; musikteori; körmusik; mensuralkanon;

    Sammanfattning : Analys och undersökning av Johannes Ockeghems kompositionsteknik med bland annat egen komposition som verktyg. Analysen riktar in sig på tonspråk, temabehandling och kompositionsformer i Ockeghems komponerade mässor. LÄS MER