Sökning: "Oliv"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Oliv.

  1. 1. Designing Effective Post-Simulator Training Session Feedback Reports

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hugo Wärnberg; Amanda Oliv; [2022]
    Nyckelord :effective feedback; feedback report design; simulation training; feedback model; feedback; simulation; design;

    Sammanfattning : The effectiveness of simulation training is greatly dependent on providing effective high-quality post-simulation session feedback. In-person feedback is currently considered the gold standard for providing post-simulation session feedback but as simulation training becomes increasingly common, the need to provide equally as effective feedback in a standardized and automatic way increases. LÄS MER

  2. 2. Trump: en del av eliten och folkrepresentant?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Hannah Wikforss; Hilda Molin Oliv; [2022]
    Nyckelord :Donald Trump; populism; amerikanska presidentvalet 2016; eliten; folket; allmänviljan; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Populism has been on the rise in Europe and North America the past decade. Donald Trump is an example of the type of populist politician who has in recent years managed to build a steadfast voter base in part through depicting a world that can be divided into two camps: the pure people and the corrupt elite. LÄS MER

  3. 3. Det kanske är därför vi inte får något nej, för att vi inte frågar : En kvalitativ studie om hur förskollärare beskriver skriftlig dokumentation med fokus på möjliggörandet av barns medgivande och nekande.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Matilda Oliv; Clara Rockeskär; [2022]
    Nyckelord :agentskap; barn; förskola; medgivande; nekande; skriftlig dokumentation;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att skapa kunskap om hur förskollärare beskriver skriftlig dokumentation med fokus på möjliggörandet av barns medgivande och nekande. Frågeställningen i denna studie går på djupet kring förskollärarnas uppfattningar, vilket gör studien kvalitativ. LÄS MER

  4. 4. Symboler som skrivstöd vid skrivandet av faktatexter för elever med språkstörning : En interventionsstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Anna Ljungdahl; Catarina Lång; [2020]
    Nyckelord :språkstörning; skrivande; intervention; symbolkarta; singel-subjekt design;

    Sammanfattning : Tidigare forskning visade att symbolstöd främjar texters strukturer, textproduktion, syntax och ordförråd hos elever i skrivsvårigheter. Därför var studiens syfte att undersöka om tankekarta med symbolstöd, eller symbolkarta, hade betydelse för skrivandet av faktatexter med avseende på innehåll, struktur samt form i texterna, för elever med språkstörning. LÄS MER

  5. 5. “Det största målet är att man ska ha samma språk med bilder” : En kvalitativ studie av förskollärares användning av metoden bildstöd i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Amanda Jensen; Ebba Oliv; [2019]
    Nyckelord :bildstöd; didaktik; kommunikation; alternativ och kompletterande kommunikation; AKK; förskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utifrån ett didaktiskt perspektiv få förståelse för förskollärares användning av metoden bildstöd i förskolans undervisning. För att få svar på förskollärares uppfattningar om meningen med bildstöd samt vilka didaktiska val som görs i samband med det, har en kvalitativ studie gjorts. LÄS MER