Sökning: "Oliver Jansson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Oliver Jansson.

  1. 1. Riktlinjer ett utvecklingsteam kan använda av för att skapa tillit till ett visselblåsarsystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oliver Lillienberg Öberg; Vera Jansson; [2022]
    Nyckelord :UX; usability; the UX-cycle; aspects of trust; anonymity; security; whistleblower system; UX; användbarhet; UX-cykeln; tillitsaspekter; anonymitet; säkerhet; visselblåsarsystem;

    Sammanfattning : Tillit kan kännetecknas av sårbarhet och osäkerhet i en situation, eftersom det handlar om inställningen som en person har för att kunna uppnå individuella mål. Det är ett begrepp som är svårt definiera eftersom tillit hos människor kan se olika ut. Tillit till system är viktigt för att användare ska våga använda systemet. LÄS MER

  2. 2. Ny design för enklare montering : En fallstudie på värmefläkten Tiger P153

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hanna Jansson; Oliver Nyroos; [2021]
    Nyckelord :montering; DFA; design;

    Sammanfattning : This bachelor thesis marks the end of the engineering program within innovation and product design. This study was conducted at Mälardalen university during the spring term of 2021. The demand of this study arose for the client, Systemair, who wanted to develop one of their existing products. LÄS MER

  3. 3. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Jansson; Oliver Paschetto Jensin; [2019]
    Nyckelord :Politics; Influencers; First-time voters; Confidence; Youth Associations; Social media; Politik; Influencers; Förstagångsväljare; Förtroende; Ungdomsförbund; Sociala medier;

    Sammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  5. 5. The Emergence of Collaborative Economy : Towards a Changing Relational Mindset

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Lidén; Simon Hendeberg; Oliver Jansson; [2015]
    Nyckelord :Collaborative economy; Business models; Business-to-Consumer relationships; Relational exchange; Community building; Relational power structure;

    Sammanfattning : The arising economic phenomenon collaborative economy challenges the traditional relationship between producer, retailer and consumer, where the shift has changed to consumers valuing access over ownership. With the help from semi-structured interviews with company representatives using either a traditional business model or/and a collaborative business model in the transportation and accommodation industry, this thesis aims to investigate how this shift is affecting the relationship between companies and consumers. LÄS MER