Sökning: "Olivia Edlund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Olivia Edlund.

  1. 1. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Olivia Edlund; Sofia Brännström; [2017]
    Nyckelord :Living the Brand; organisationer; varumärken; värdeskapande kommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER

  2. 2. "Jag skulle aldrig få för mig att hjälpa någon som dig" : - En kvalitativ studie om före detta kriminellas upplevelser av stigmatiseringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Olivia Kasha; Sophie B. Edlund; [2014]
    Nyckelord :Stigma; practitioners; former criminals; organizations; social relationships; technology; Stigma; praktiker; före detta kriminell; organisationer; sociala relationer; teknik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att förstå de före detta kriminellas problematik relaterat till stigmatiseringsprocessen. Studien vill bidra med en förståelse till hur före detta kriminella upplever den stigmatisering som finns i samhället. LÄS MER

  3. 3. Skapande av hög medvetenhet : En studie i hur ett företag med begränsade resurser kan skapa hög medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Edlund; fredrik hansson; [2007]
    Nyckelord :Awareness; cost efficient marketing; integrating; Bluetooth; co-branding; PR; online-marketing; word-of-mouth buzz marketing;

    Sammanfattning : Title: Creating high awareness – A study in how a company can create awareness with cost efficient marketing methods. (Skapande av hög medvetenhet – En studie i hur ett företag kan skapa medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder). LÄS MER