Sökning: "Olivia Kang"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Olivia Kang.

  1. 1. Impact of covid 19 Pandemic on customers purchasing Behavior: Adoption of online services platforms.

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sheratun Jannat; Sajjad Aslam Toor; [2021]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; Consumer purchase behavior; Online purchase behavior; Adoption of online service platform; and Factors impacting online purchase behavior.;

    Sammanfattning : Title: Impact of covid 19 Pandemic situation on customers purchasing Behavior: Adoption of online services platforms. Level: Final assignment for Master degree in Business Administration (MBA) Authors: Sheratun Jannat and Sajjad Aslam Toor Supervisor: Dr. LÄS MER

  2. 2. Role of e-commerce for the survival of food service industry during covid-19

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Ashraful Islam; Sonia Sultana; [2020]
    Nyckelord :Challenges of covid-19; adoption of e-commerce; online food order; health and safety; Pandemic; Social distance;

    Sammanfattning : Title: Role of e-commerce for the survival of food service industry during covid-19 Level: Thesis for Master‟s Degree in Business Administration   Authors: Ashraful Islam and Sonia Sultana    Supervisor: Professor Akmal Hyder   Examiner: Dr. Olivia Kang   Final submission date: 28-01-2021     Aim: The aim of the study is to examine the various factors involved in adopting an ecommerce platform to overcome the challenges of the covid-19 pandemic in food service industry. LÄS MER

  3. 3. Skapande av hög medvetenhet : En studie i hur ett företag med begränsade resurser kan skapa hög medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Edlund; fredrik hansson; [2007]
    Nyckelord :Awareness; cost efficient marketing; integrating; Bluetooth; co-branding; PR; online-marketing; word-of-mouth buzz marketing;

    Sammanfattning : Title: Creating high awareness – A study in how a company can create awareness with cost efficient marketing methods. (Skapande av hög medvetenhet – En studie i hur ett företag kan skapa medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder). LÄS MER

  4. 4. Den etiska konsumenten inom klädesindustrin : En myt eller den framtida trenden?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Roosbeh Ozlati; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klädindustrin: En myt eller den framtid trenden? Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 Poäng Författare: Roosbeh Ozlati Handledare: Olivia Kang Fem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet. Syfte: Förstå den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en påverkan på kundens köpbeteende. LÄS MER