Sökning: "Olivia Kang"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Olivia Kang.
1. Impact of covid 19 Pandemic on customers purchasing Behavior: Adoption of online services platforms.
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Impact of covid 19 Pandemic situation on customers purchasing Behavior: Adoption of online services platforms. Level: Final assignment for Master degree in Business Administration (MBA) Authors: Sheratun Jannat and Sajjad Aslam Toor Supervisor: Dr. LÄS MER
2. Role of e-commerce for the survival of food service industry during covid-19
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Role of e-commerce for the survival of food service industry during covid-19 Level: Thesis for Master‟s Degree in Business Administration Authors: Ashraful Islam and Sonia Sultana Supervisor: Professor Akmal Hyder Examiner: Dr. Olivia Kang Final submission date: 28-01-2021 Aim: The aim of the study is to examine the various factors involved in adopting an ecommerce platform to overcome the challenges of the covid-19 pandemic in food service industry. LÄS MER
3. Skapande av hög medvetenhet : En studie i hur ett företag med begränsade resurser kan skapa hög medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Creating high awareness – A study in how a company can create awareness with cost efficient marketing methods. (Skapande av hög medvetenhet – En studie i hur ett företag kan skapa medvetenhet med kostnadseffektiva marknadsförings metoder). LÄS MER
4. Den etiska konsumenten inom klädesindustrin : En myt eller den framtida trenden?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Den etiska konsumenten inom klädindustrin: En myt eller den framtid trenden? Ämne/kurs: FEK C Kandidatuppsats, 10 Poäng Författare: Roosbeh Ozlati Handledare: Olivia Kang Fem nyckelord: CSR, Konsumentbeteende, Etiskt producerad, Etiskt mode, Etiskt konsument medvetenhet. Syfte: Förstå den etiska mode konsumtionen och om mode branschens arbete med CSR har en påverkan på kundens köpbeteende. LÄS MER