Sökning: "Olle Daniel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Olle Daniel.

  1. 1. Undersökning av grundläggningsmetod, kantbalkar utförda med glas, polystyren och korslimmat-trä.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Daniel Eliasson; Olle Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Carbon dioxide emissions; small house; foundations; crosslaminated wood; ultimate limit state; Serviceability limit state; shear force; core boundary; U-Value; 2:1 load distribution; elasticity theory; hooks law; strain; Koldioxidutsläpp; småhus; grundfundament; korslimmat-trä; brottgränstillstånd; bruksgränstillstånd; skjuvkraft; kärngräns; U-värde; 2:1 lastfördelning; elasticitetsteori; Hookes lag; töjning;

    Sammanfattning : Byggbranschen bidrar till stora utsläpp av växthusgaser, och det är därför viktigt att utforska hållbara material för att minska påverkan. Studien fokuserar på grundfundament för mindre trähus i Sverige, där betong i platta på mark ersätts med korslimmat trä (KLT) för att reducera klimatpåverkan. LÄS MER

  2. 2. Dina förväntningar, bankens ansvar : En kvantitativ studie om olika generationers kundnöjdhet vid användning av internetbanker

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Daniel van Aller; Olle Walldén; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Värt att vara värd? : En kvantitativ studie om Mega-sport events påverkan på destinationsbild och reseintention hos svenska sportintresserade personer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Daniel Svensson; Olle Spetz; [2022]
    Nyckelord :Mega-sport event; nation branding; destination image; push and pull factors; Mega-sport event; nation branding; destinationsbild; push och pullfaktorer;

    Sammanfattning : This study aims to create a greater understanding of how mega-sports events can be used as a means of nation branding to influence the destination image and travel intention of the host nation. In this thesis, the authors, through a deductive approach and a quantitative research strategy, conducted a survey of Swedish people interested in sports. LÄS MER

  4. 4. Individual sponsorship implementation and its managerial motivations : A collective case study of the managerial motivations behind the implementation of individual sponsorship in Swedish outdoor recreation sports

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Olle Lagerqvist; Daniel Carlsson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sport sponsorship; individual sponsorship; leveraging; congruence; sponsorship-linked marketing;

    Sammanfattning : Background: In recent years, sponsorship has become an important and heavily implemented marketing communications tool, and the significance of sponsorship is especially seen within the context of sports. Despite the heavy implementation of sponsorship, both in a team context and on an individual level, existing sponsorship literature has been strongly focused on sponsorship in a team context, thus neglecting the individual aspect of sponsorship. LÄS MER

  5. 5. A comparative study on the prospects of sustainable aviation fuels in Sweden

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Daniel Katebi; Olle Hoffman Carlsson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aviation industry needs to move towards a more sustainable future to achieve the climate goals set forth by the European Union (to reach a climate neutral economy by 2050), and in the recent past the interest in sustainable jet fuel has increased. In this report we compared different feedstocks and pathways for production of sustainable jet fuels from an economical, technical and environmental perspective for long-term implementation. LÄS MER