Sökning: "Olof Molander Hjorth"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Olof Molander Hjorth.

  1. 1. Svenska alkoholreklamregler och EG förenlighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Olof Molander Hjorth; [2008]
    Nyckelord :alkohol; Alkoholpolitik; proportionalitet; Alkoholreklam; otillbörlig marknadsföring; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Alkoholreklam är ett hett omdebatterat område. Det finns de som anser att all alkoholreklam skall vara förbjuden och de som önskar en mer liberal alkoholreklamregler. Sverige har, efter ett mål i EG-domstolen (Gourmet) varit tvungna att lätta upp sina regler då de ansågs bryta mot fri rörlighet av varor och tjänster. LÄS MER

  2. 2. Opion leaders and word-of-mouth - A Case Study of Masai Barefoot Technology

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olof Molander Hjorth; Fredrik Söderstjerna; Patrik Lerud; [2007]
    Nyckelord :Marketing; Word of mouth; Opinion leader; Influentials; Masai Barefoot Technology MBT ; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : This research aims at identifying the opinion leaders in order to study their behaviour, characteristics, their role within the word of mouth process, and what importance they have upon another consumers purchase decision. Also, to investigate the content of the message being spread. LÄS MER

  3. 3. Logotyp vs. Förändringsbehov – ur ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emmy Eliasson; Olof Molander Hjorth; Petra Svensson; [2006]
    Nyckelord :Logotyp; visuell identitet; visuell kommunikation; förändringsbehov; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur ett logotypbyte uppfattas av individen samt hur väl företagets motiv till förändringen lyser igenom i den nya logotypen. Vi har valt en induktiv ansats med en kvalitativ forskningsmetod. Intervjuer ligget således till grund för vårt fortsatta arbete. LÄS MER