Sökning: "Olsson Hanna"
Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden Olsson Hanna.
1. "Det är ju också ett mål att barnen ska ha inflytande" : Barns inflytande i förskolans planerade undervising utifrån barn och förskollärares perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Barns inflytande i den planerade undervisningen på förskolan är det ämne som studien syftade till att undersöka. Studien riktade sig mot att ta del av både barns och förskollärares perspektiv på detta ämne, då det kan tolkas vara en viktig aspekt för förskollärares arbetssätt att synliggöra barns perspektiv. LÄS MER
2. Harry Potter-fans och J.K. Rowling : en författares inverkan på fans parasociala relation till hennes verk
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Femininitet, identitet och vägar ut ur brottslighet : En kvalitativ intervjustudie om kvinnors upphörandeprocesser
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av hur man stödjer flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie handlar om förskollärares uppfattningar av hur de stödjer flerspråkiga barn i deras språkutveckling. Studien har utgått från en kvalitativ metod där sex förskollärare intervjuats i samma kommun på tre olika förskolor, varav två förskollärare på respektive förskola. LÄS MER
5. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game
Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER