Sökning: "Omfång"
Visar resultat 1 - 5 av 351 uppsatser innehållade ordet Omfång.
1. Greens talarbetydelse : En analys av dess omfång
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för teoretisk filosofiSammanfattning : In 1957, H.P Grice published his reflexive model of meaning. Here, the production of meaning is described as the intentional co-operation between conversational parties to mutually interpret and communicate in the manner they believe will lead to mutual understanding. LÄS MER
2. När blir liten tillräckligt stor? - En studie av bostadsfastigheter i Skåne
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : A property’s suitability is a central part of the Swedish Property Formation Act. It states that any creation or reformation of property must be suitable in regards to range, situation and other circumstances. LÄS MER
3. Att orientera sig i den reviderade kursplanen : En kvalitativ studie om hur högstadielärare ser på revideringen kring att orientera sig i Lgr22
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Orientering är en aktivitet som genomförts under lång tid i Sverige. I relation till skolan har det funnits preciserat i betygskriterierna att eleverna skall bli bedömda i hur de orienterar sig. I övergången från Lgr11 till Lgr22 har detta tagits bort. LÄS MER
4. Framsteg och stöd i matematik för elever i grundskola och anpassad grundskola
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Sammanfattning Matematikundervisningen i den svenska skolkontexten möter utmaningar med låga matematikkunskaper bland elever, samtidigt som samhällets krav på matematisk kompetens ökar. För att möta dessa utmaningar behöver specialpedagoger och speciallärare i både grundskolan och anpassad grundskola utveckla sin undervisning för att stödja elevernas matematikutveckling och främja deras förmåga att tillämpa matematik i vardagen. LÄS MER
5. Hur beskriver F-3-lärare att de arbetar med problemlösning? : En kvalitativ studie om hur F-3-lärare definierar och beskriver att de arbetar med problemlösning i lågstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur F-3-lärare definerar problemlösning och hur F-3-lärare beskriver att de arbetar med problemlösning i matematikundervisningen. För att undersöka detta har en kvalitativ ansats använts med semistrukturerade intervjuer som metod. LÄS MER