Sökning: "Omni-channel"
Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade ordet Omni-channel.
6. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER
7. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER
8. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER
9. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER
10. Manufacturer and Omni-channel Retailers Last Mile Delivery in Sweden : A study on the last mile delivery settings of manufacturers and omni-channel retailers compared with the customer’s demand
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery in Sweden. Then to recognize the main customer demand and compare it with the last mile delivery setting of manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery Method: To reach the purpose of the study, quantitative approach study and literature review have been conducted. LÄS MER