Sökning: "Omni-channel"

Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade ordet Omni-channel.

  1. 6. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Lavesson; Dond Mahmoud; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; E-commerce; Size Guides; Digital Consumer Experience; Environmental Impact; Sweden; Swedish Consumers; Fashion; Digitalisering; E-handel; Storleksguider; Digital Konsumentupplevelse; Miljöpåverkan; Sverige; Svenska Konsumenter; Mode;

    Sammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER

  2. 7. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Oskar Samuelsson; Ramy Abdul Amir; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Digitalisation; Omni-channel and changed working structure.; E-handel; Digitalisering; Omni-kanal och ett förändrat arbetssätt;

    Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER

  3. 8. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Arold Visser; Magdalena Molin; [2022]
    Nyckelord :Digital natives; Omni-channel; Physical store; Customer Purchasing behavior; Consumer Culture theory; Channel selection; E-commerce; E-WoM; Furniture retailing; Customer journey;

    Sammanfattning : Abstract  Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER

  4. 9. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Elsa Janfalk; Viktor Tutturen; [2021]
    Nyckelord :Logistics; Omnichannel; Omni-Channel; Omni Channel; Ship-From-Store; E-commerce; Distribution; Logistik; Omnikanal; Ship-From-Store; E-handel; Distribution;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER

  5. 10. Manufacturer and Omni-channel Retailers Last Mile Delivery in Sweden : A study on the last mile delivery settings of manufacturers and omni-channel retailers compared with the customer’s demand

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Christoffer Jakobsson; Aein Nourparvar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery in Sweden. Then to recognize the main customer demand and compare it with the last mile delivery setting of manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery Method: To reach the purpose of the study, quantitative approach study and literature review have been conducted. LÄS MER