Sökning: "Omni-kanal"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Omni-kanal.

  1. 1. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Oskar Samuelsson; Ramy Abdul Amir; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Digitalisation; Omni-channel and changed working structure.; E-handel; Digitalisering; Omni-kanal och ett förändrat arbetssätt;

    Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER

  2. 2. Dynamics in the Swedish Grocery Retail Industry : The current landscape, challenges and levers in distribution for Swedish grocery retailers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Erhan Kayhan; Leo Rönnbäck; [2019]
    Nyckelord :Grocery retail; E-grocery; E-commerce; Distribution channels; Distribution challenges; Omni-channel; Brick and mortar; Click and Collect; Home Delivery; Dagligvaruhandel; E-dagligvaruhandel; E-handel; Distributionskanaler; Distributionsutmaningar; Omni-channel; Fysiska butiker; Click and Collect; Hemleverans;

    Sammanfattning : There is a significant transformation taking place in today’s retail landscape with the increasing adoption of digital technologies in society. Customers are finding new purchasing habits and retailers are exploring different channels to serve customers in. LÄS MER

  3. 3. Integration mellan försäljningskanaler : En fråga om kommunikation, ledarskap och målsättning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ebba Elman; Elina Ulvsbäck; [2018]
    Nyckelord :Integration; channels; e-commerce; physical store; multichannel; crosschannel; omnichannel; communication; leadership; goalsetting; Integration; försäljningskanaler; nätbutik; fysisk butik; multi-kanal; cross-kanal; omni-kanal; kommunikation; ledarskap; målsättning;

    Sammanfattning : Bakgrund E-handeln utgör idag en allt större del av den totala detaljhandeln och kunder ställer högre krav på en sömlös shoppingupplevelse. Detta kräver en viss integration mellan försäljningskanaler vilket kan mätas i begreppen multi-, cross- och omni-kanal. LÄS MER

  4. 4. Framtidens kanaler : En studie av konsumentbeteende i livsmedelsföretagens omni-kanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emil Nyman; [2016]
    Nyckelord :Omni-channel; consumption value; channel integration; buying process; social; utilitarian and hedonic consumption values; Omni-kanal; konsumtionsvärde; kanalintegration; köpprocess; sociala; utilitaristiska och hedoniska konsumtionsvärden;

    Sammanfattning : Syftet för studien är att öka förståelsen för den valda konsumentgruppens konsumentbeteende i livsmedelsföretagens omni-kanaler. Förståelsen för konsumentbeteendet skall ökas genom att se på studiens tre delar, konsumtionsvärde, kanalanvändning och kanalintegration i relation till köpprocessen. LÄS MER

  5. 5. Konsumenters användande av OMNI-kanaler : En studie om högengagemangsprodukter och lågengagemangsprodukter kopplat till OMNI-kanaler

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mårten Magnusson; Niklas Tidholm; [2015]
    Nyckelord :OMNI-channels; the decision-making theory; high involvement products; low involvement products; mobile application; OMNI-kanaler; köpprocessen; högengagemangsprodukter; lågengagemangsprodukter; mobilapplikation;

    Sammanfattning : OMNI-kanaler är ett ständigt växande fenomen som är nytt för både forskarvärlden samt näringslivet. I takt med att ny teknologi utvecklas och förändras möjliggörs nya sätt att konsumera. I dagsläget har vi människor tillgång till en oerhörd stor mängd information vilket OMNI-kanaler tar tillvara på. LÄS MER