Sökning: "Omnichannel"

Visar resultat 11 - 15 av 97 uppsatser innehållade ordet Omnichannel.

  1. 11. Understanding the value of omnichannel practices in retailing : A business model multi-case exploration

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Katarina Knobel; [2022]
    Nyckelord :omnichannel; business model themes; value creation; channels; retail; efficiency; novelty; lock-in; complementarities;

    Sammanfattning : In step with the development of digitalization, information technology has created an opportunity for retail organizations to offer new transaction mechanisms to their customers that can be used to their advantage and benefit value creation. Hence, many retail organizations today work to differentiate themselves by establishing omnichannel practices in which the company’s digital and physical channels are integrated to create a seamless and convenient customer experience. LÄS MER

  2. 12. Generation Z and brand loyalty: the influence of Gen Z specific expectations on attitudinal and behavioural loyalty

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nine Cagnin; Manon Nicolas; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; brand loyalty; attitudinal; behavioural; ethics; omnichannel experience; value for money; entertaining content; authenticity;

    Sammanfattning : Background - Generation Z is the future larger group of consumers. Members of thisgeneration are key in the strategy of brands to remain competitive in the long-term. Buttheir loyalty is more difficult to get compared to other generations. It is assumed that itis linked to their specific expectations and the way brands handle them. LÄS MER

  3. 13. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  4. 14. Influence of COVID-19 on E-commerce sales : The omnichannel strategies case of the retail businesses in Sweden

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Joel Dorian Aguilar Montaño; [2022]
    Nyckelord :omnichannel; in-store; online sales; Covid19; retailer;

    Sammanfattning : Purpose - This thesis aims to describe the strategies employed by omnichannel experts in Swedish retail shops during the Covid19 pandemic. Furthermore, the integration of the physical and online channels is studied to describe the methods used to increase sales, especially in the online channels. LÄS MER

  5. 15. Köpintentionen vid införskaffning av en elbil : en jämförande konsumentstudie mellan Tyskland och Storbritannien, i samarbete med Polestar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Albin Halling; Isak Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; consumer behavior.; Technology acceptance model TAM ; customer experience; customer journey mapping; omnichannel; konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : Skiftet från en bensindriven bil till en elbil är ett ämne som drastiskt accelererat under de senaste fem åren med motivation av miljömässiga fördelar. Detta skifte börjar inte bromsa in, utan snarare att fler konsumenter väljer en elbil framför en bil med en förbränningsmotor. LÄS MER