Sökning: "Omnikanal"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade ordet Omnikanal.

  1. 21. Vägen till omnikanal : En studie om hur företag inom detaljhandeln arbetar för att nå en enhetlig upplevelse mellan de fysiska och digitala kanalerna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ida Vainio Lundin; Sofie Lindqvist; [2017]
    Nyckelord :omnichannel; business model; channels; seamless; digitalization; value creation; online; offline; omnikanal; affärsmodell; kanaler; sömlös; digitalisering; värdeskapande; online; offline;

    Sammanfattning : Stora förändringar inom detaljhandeln under de senaste åren har förändrat både hur företag arbetar och hur konsumenter beter sig som följd. Digitaliseringen av samhället har resulterat i att konsumenter numera är mer uppkopplade och handlar via fler kanaler än vad de tidigare gjort. LÄS MER

  2. 22. "If you never try, you'll never know" : En studie om strategisk utveckling och beslutsfattande i detaljhandelsbranschen

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Alexander Nilsson; Oscar Andersson; [2017]
    Nyckelord :Retail industry; strategy; strategic development; multichannel; omnichannel; information; strategic management accounting; decision making; big data; Detaljhandel; strategi; strategisk utveckling; multikanal; omnikanal; information; strategisk ekonomistyrning; beslut; beslutsfattande; big data;

    Sammanfattning : Inledning: Teknologi har förändrat sättet som detaljhandlare gör affärer på ett fundamentalt plan. En av dessa förändringar är framväxten av multi- och omnikanalshandel. I strategiska förändringar sägs både information och verksamhetsstyrningen påverka vilka beslut som fattas. LÄS MER

  3. 23. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  4. 24. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER

  5. 25. Omnikanal : Att skapa en sömlös upplevelse för sina kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrije Avdijaj; Tony Shabanaj; [2016]
    Nyckelord :omnichannel; integrated sale channels; seamless shopping experience; customer focus; physical stores; digital stores; content marketing; omnikanal; integrerade försäljningskanaler; sömlös shoppingupplevelse; kundfokus; fysiska butiker; digitala butiker; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att skapa en förståelse för hur svenska företag kan använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder genom att analysera hur företag kan integrera traditionella och digitala försäljningskanaler, vilka fördelar och nackdelar som integrationen medför, samt hur företag kan använda sig av innehållsmarknadsföring i sitt omnikanalsarbete för att förmedla personliga budskap till sina konsumenter. Med koppling till syftet har vi valt följande forskningsfråga: Hur kan företag inom detaljhandeln använda sig av omnikanal för att skapa en sömlös shoppingupplevelse för sina kunder? Denna uppsats är baserad på en kvalitativ forskningsmetod då vi ville skapa en djupare förståelse kring ämnet omnikanal. LÄS MER