Sökning: "Omnikanal"

Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade ordet Omnikanal.

  1. 6. Detaljhandelns kamp mot Covid-19 : En kvalitativ studie om krishanteringsplaners påverkan på företags disponering av marknadsföring i en kris

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Simon Svedberg; Alexander Ebert; [2021]
    Nyckelord :omnichannel; marketing; dynamic functions; crisis plans; covid-19; crisis prevention plans; omnikanal; marknadsföring; dynamiska funktioner; krishanteringsplaner; covid-19; kriser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how companies in the retail industry altered the disposition of their marketing during the Covid-19 outbreak and whether crisis management plans contributed to the producers' choice of disposition. To conduct the survey, semi-structured interviews were held with three retail companies, which are categorized as “large companies” according to the Swedish Agency for Economic and Regional Growth. LÄS MER

  2. 7. Utmaningar och möjligheter med en omnikanalstrategi för ICA-handlare i norrland

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nils Appelqvist; Micael Brännström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denökadedigitalisering har medfört en uppkomst av nya försäljningskanaler som webbsidor, applikationeroch sociala medier, vilket har gettkonsumenter mer information ochval än tidigare.Denna strukturomvandling är dock inte lika omfattande i Sverige som i vissa andra länder. LÄS MER

  3. 8. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations Management

    Författare :Sandra Hossaini; Maria Grewdahl; [2020]
    Nyckelord :Omnikanal; omni; kanalkonflikter; ekonomistyrning; operations management; företagsekonomi; detaljhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER

  4. 9. Hur den fysiska sportbutiken hanterar digitala utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Adam Kastenbom; Nils Ihse; [2020]
    Nyckelord :Omni-kanaler; marknadsföring; digitalisering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse för hur digitaliseringen har påverkat butiker inom sportbranschen. Detta har studerats genom att undersöka vilka utmaningar sportbutiker ser med digitaliseringen samt på vilka sätt sportbutiker tar sig an dessa utmaningar med hjälp av en omnikanal-strategi. LÄS MER

  5. 10. Digital kundupplevelse : En kvalitativ studie om hur business-to-business företag åstadkommer kundupplevelser i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Martinsson; Anette Örjegren; [2020]
    Nyckelord :Kundupplevelser; Användarupplevelser; Digitala upplevelser; kundresa; Digitalisering; Digital marknadsföring; Marknadsföring; Kundfokus; Kundlojalitet; Sociala medier; Omnikanal; multikanal; Buzz; Word-of-mouth; Sökmotormarknadsföring; Sinnesmarknadsföring; Marknadskommunikation; Upplevelsebaserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte med denna studie är att identifiera och beskriva hur företag inom business-to-businessarbetar och genererar kundupplevelser genom digital kommunikationsstrategi för att stärkakundrelationer. Metod: Studien är av kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER