Sökning: "Omnikanaler"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet Omnikanaler.
1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
2. Återförsäljarbranschens värdeskapande. En kvalitativ studie om hur svenska återförsäljare inom personbilsbranschen skapar värde i en tid av digitalisering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att bidra med en ökad förståelse kring hur återförsäljare inom personbilsbranschen managerar värdeskapande i en tid av digitalisering. Detta aktualiseras i samband med utvecklingen av digitala plattformar som innebär nya affärsmodeller, vilket påverkar återförsäljarnas alternativ för att skapa värde. LÄS MER
3. Jag vill ha matkassen hemkörd numera : En kvalitativ fallstudie om e-handelsmodeller inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: E-commerce for groceries is growing and growing in Sweden and pure ecommerce companies are constantly entering the market. This study is based on Ica, which for a long time has been successful in the physical market through decentralization and the Ica-idea with individual retailers incollaboration and physical stores. LÄS MER
4. Hur olika är egentligen generationers digitala konsumentbeteende? : En kvantitativ studie som jämför kvinnor i generation X, Y och Zs nyttjande av omnikanaler vid köp av kosmetikaprodukter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
5. Svenska konsumenters köpbeteenden i en värld av omnikanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I denna studie studeras svenska konsumenters användande av omnikanaler, samt vad som uppmuntrar situationella respektive avsiktliga beteenden i form av showrooming och webrooming. Konsumenters beteenden vid köp av olika produktkategorier är även ett centralt forskningsområde för uppsatsen. LÄS MER