Sökning: "Onboarding"
Visar resultat 16 - 20 av 174 uppsatser innehållade ordet Onboarding.
16. Digital fika och skärmdelning - det nya sättet att introduceras till sin arbetsplats : En studie om digital “onboarding” ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie har till syfte att ur ett medarbetarperspektiv undersöka hur digital onboarding ser ut på den svenska arbetsmarknaden. Med utgångspunkt i kvalitativ metod har sex intervjuer genomförts med individer från olika delar av den svenska arbetsmarknaden. LÄS MER
17. Gamification som metod för att skapa engagemang : En undersökning av användarbehov i hälsoapplikationer
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Företag blir mer effektiva när deras medarbetare mår bra och därför kan det vara till stor nytta att ta sig an en strategi som uppmuntrar detta. Wellr är en tjänst som fokuserar på helhetshälsan och är utformad för att främja en hälsosam livsstil bland medarbetare, samtidigt som det leder till ett mindre antal sjukskrivningar på arbetsplatser. LÄS MER
18. Improving Discoverability of New Functionality : Evaluating User Onboarding Elements and Embedded User Assistance for Highlighting New Features in a PACS
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The aim of this study was to explore if users of a Picture Archiving and Communication System (PACS) could benefit from User Onboarding elements and Embedded User Assistance (EUA) to discover and learn about new functionality within the system. Five sub-questions, related to perceived intrusiveness, intuitiveness, helpfulness and persuasion, as well as the need to guide users to nested functionality, were explored as well to help answer the research question. LÄS MER
19. MedinAR: A Mobile Augmented Reality Concept for Medication Adherence : A Design Study and Proposal That Investigates Opportunities to Enhance Patients’ Health Literacy
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This thesis investigates the potential of Mobile Augmented Reality (MAR) for improving medication adherence. Empirical research was conducted by interviewing patients, pharmacists, and a homecare worker. LÄS MER
20. An A/B Study on applied learning theories to in-game tutorials : A case study on learning theory on the game MellowFizz
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Many non-academic sources praise in-game tutorials with little text and claim that experiential and visual learning are effective ways to teach players game mechanics. This study was made to test if a visual tutorial is superior to a textual one when it comes to teaching the player game mechanics for the game MellowFizz. LÄS MER