Sökning: "Online Grocery"

Visar resultat 11 - 15 av 110 uppsatser innehållade orden Online Grocery.

  1. 11. Hur samspelar faktorer när cookies nekas?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Klara Fritsch; Saga Greby; [2022]
    Nyckelord :Cookies; Cookie knowledge; Online privacy; Cookie rejection; GDPR; Cookies; Kunskap kring cookies; Personlig integritet på internet; Nekande av cookies; GDPR;

    Sammanfattning : “Vi använder cookies för att förbättra webbplatsen och din användarupplevelse”, är troligtvis en mening som många känner igen. Idag är det svårt att använda internet utan att stöta på små pop-up-meddelanden som vill ha ditt samtycke kring datainsamling, så kallade cookies. LÄS MER

  2. 12. Exploring Food Waste in Private Households in Skåne

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jonas Gabrielsson; Maria Zaki; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In 2020, 200 million children under the age of 5 were reported to be malnourished and between 720 and 811 million people around the world faced hunger. Yet, the global food production have the potential to feed every human being twice the amount required. So what is happening with all that food? 1. LÄS MER

  3. 13. The Covid-19 impact on grocery shopping behaviours of baby boomers

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oscar Bengtsson; Jennifer Osei; [2022]
    Nyckelord :Covid-19 in Sweden; consumer behaviour; practice theory; traditional grocery shopping; online grocery shopping; consumer shopping habits; baby boomers;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to identify how Covid-19 has impacted the behaviour of baby boomers when grocery shopping. While most countries in the world went on lockdown, the Swedes decided otherwise. Covid-19 has caused unprecedented behavioural changes amongst Swedish consumers, to avoid risks affiliated with the virus. LÄS MER

  4. 14. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  5. 15. Customer acquisition and onboarding at an online grocery company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Ida Borg; [2022]
    Nyckelord :retention; churn; customer acquisition; customer onboarding; logistic regression; extreme gradient boosting model; bibehållande av kunder; kundbortfall; kundförvärv; kundonboarding; logistisk regression; exteme gradient boosting model;

    Sammanfattning : The master thesis is carried out in a collaboration with a Swedish online grocery company. The goal of the thesis is to investigate if it is possible to explain the underlying factors that affect new customers to be retained. LÄS MER