Sökning: "Online Media Industry"

Visar resultat 1 - 5 av 192 uppsatser innehållade orden Online Media Industry.

  1. 1. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  2. 2. The polarized attitudes of offshore wind - The social acceptance of planned offshore wind farm Västvind among Öckerö municipality residents

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Milla Marzelius; [2023]
    Nyckelord :Offshore wind energy; Social acceptance; Place attachment; Västvind; Öckerö; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Climate change, the energy crisis of 2022-2023, and estimations of future electricity demands have stressed the necessity for a rapid transition of the energy system. Offshore wind energy plays an important role in this transition, and is expected to expand considerably on a global level, in the EU and in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Rivningar som bygger minnen : En kvalitativ analys av minnesyttringar kring lokala skolbyggnader genom sociala media

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Jakob Westin; [2023]
    Nyckelord :Collective memories; school buildings; industry town; demolition;

    Sammanfattning : The presence of schools in our lives can not be overstated. In regards to life experiences, school could be argued to be the single most common part of our lives. Memories from school are particularly present throughout one’s life journey and forms the identities of all through powerful memories; good and bad. LÄS MER

  4. 4. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 5. “Steal with Pride” eller gå din egen väg : En kvalitativ intervjustudie om vad som krävs av företag för att lyckas på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Danielsson; [2023]
    Nyckelord :Bourdieu; digitalt kapital; fält; företag; habitus; LinkedIn; social media; SNS; social nätverksanalys; IT; företag; online; sociala nätverkstjänster; ;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor's thesis is to study the strategic communication within companies in the IT industry that operate on LinkedIn. The study was conducted with a multiple qualitative interview approach, where the data consisted of four interviews with four communication professionals from different companies. LÄS MER