Sökning: "Online Personal Branding"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Online Personal Branding.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. China Influencer E-commerce Livestreaming Marketing Strategy Research

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Yimeng Ma; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; netnography; influencers; followers; and online community;

    Sammanfattning : The surge of mobile internet and electronic devices has revolutionized consumer interactions and information consumption. Livestreaming emerges as a prevalent advertising method in e-commerce, compensating for the static nature of traditional platforms by providing dynamic buying experiences. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande online : En studie av svenska sportjournalister på Twitter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Tom Holmström; Hugo Levinsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines personal branding practices by Swedish sports journalists on the social media platform Twitter using Goffman’s theatre metaphor, Brems et al’s four dilemmas’ journalists face by branding the self and Mellado & Hermidas model for journalistic roles on social media. More closely, it examines how Swedish sports journalists build their personal brand on Twitter, and which of the modern journalistic roles is the most occurring among Swedish sports journalists on the same platform. LÄS MER

  4. 4. “Öppna ögonen and see the real fucking enemy” : En fallstudie om Natalie Jonssons användning av Instagram för att sprida konspirationsteorier

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Isabelle Korhonen; Mireia Lundquist Sala; [2022]
    Nyckelord :Konspirationsteorier; Influencers; Instagram; Anti-vaccin;

    Sammanfattning : This study aims to expand on the knowledge of how conspiracy theorists spread their theories and message online by looking closer at one Swedish influencer on Instagram: Natalie Jonsson (@nataliejonssons). Through her Instagram feed including videos, pictures and saved livestreams the study analyzed how Instagram was used, which themes that were present and how the influencer presented herself. LÄS MER

  5. 5. Konsten att bygga varumärke på sociala medier : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medier i varumärkesbyggande syfte för att generera engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Andrea Lagnöhed; Hanna Palmström; [2022]
    Nyckelord :Brand; branding; social media; brand communities; engagement brand equity;

    Sammanfattning : Digitalization brings the opportunity for businesses to establish themselves and build their brand online. Social media streamlines communication between business and consumer and allows companies to analyze and understand their target audience more easily. LÄS MER