Sökning: "Online behavioral advertising"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Online behavioral advertising.
11. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER
12. What do consumers really think about advertising chasing them online? : A quantitative study about consumers’ perception of behavioural marketing
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Behavioral marketing is something that has received lots of attention due to growing awareness around artificial intelligence (AI) and companies using this technology for marketing purposes. However, the data collection practices have been receiving lots of critique for a while now and therefore it is more important than ever to gain an insight of how the consumers perceive behavioral online marketing. LÄS MER
13. Personaliserad onlinemarknadsföring till priset av personlig integritet - En kvantitativ studie av aspekter som påverkar effekterna av personaliserad onlinemarknadsföring
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Digitalization has enabled retailers to collect data about consumers and their behavior, and it is becoming increasingly common to utilize data through personalized marketing. The goal with personalization is to increase relevance and customer adoption, however, previous research has identified a personalization paradox where greater personalization may invoke negative effects such as feelings of privacy invasion with consumers. LÄS MER
14. Attityder till personifierad reklam på Facebook. : En kvantitativ studie om Generation Y:s attityder gentemot riktade annonser på Facebook.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Social media and networking sites are an integral part of many individuals’ everyday life and the platforms are growing in both popularity and number of users every day. Facebook, being the most popular social networking site in Sweden, is an excellent place for advertisers to communicate with potential customers and consumers. LÄS MER
15. Att vara eller inte vara native
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: To Be or Not To Be Native - a Quantitative Study of Native Advertising on Instagram, and Its Effect on Consumer Behavior and Attitude. Seminar date: 2019-01-17 Course name: FEKH29, Degree project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credits. LÄS MER