Sökning: "Online group buying"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Online group buying.

  1. 1. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jingming Zhang; Xinyu He; [2023]
    Nyckelord :Multichannel buying behavior; Covid-19 impact; Retail sales; Consumer purchasing behavior; Sweden; China;

    Sammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER

  2. 2. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Exploring Food Waste in Private Households in Skåne

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Jonas Gabrielsson; Maria Zaki; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In 2020, 200 million children under the age of 5 were reported to be malnourished and between 720 and 811 million people around the world faced hunger. Yet, the global food production have the potential to feed every human being twice the amount required. So what is happening with all that food? 1. LÄS MER

  4. 4. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Arez Guevara; Ihab Basha Agha; [2022]
    Nyckelord :Consumer behavior; physical stores; e-commerce; clothing; Covid-19; safety; access to information; loyalty; Konsumentbeteende; fysiska butiker; e-handel; kläder; Covid-19; trygghet; tillgång till information; lojalitet;

    Sammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER

  5. 5. Tillit för en ny produkt inom hårkosmetikindustrin : En studie om tillit vid konsumtion på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Mirieme Belarbi; My Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Hårkosmetikindustrin; Kosmetikaindustrin; Tillit; Produktegenskaper; Internet; Schampo;

    Sammanfattning : Background:  The cosmetic industry is one of the most leading industries in the world. With the help of the internet, the consumption of cosmetics has increased because the consumer can consume regardless of place or time. LÄS MER