Sökning: "Online group buying"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Online group buying.
1. Consumer multichannel buying behavior under the pandemic
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Retail sales have increased significantly in recent years, posing a major challenge for merchants in maintaining a consistent consumer experience across several channels. Changing consumer behaviors have had a big impact on this shift in buying patterns. LÄS MER
2. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
3. Exploring Food Waste in Private Households in Skåne
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : In 2020, 200 million children under the age of 5 were reported to be malnourished and between 720 and 811 million people around the world faced hunger. Yet, the global food production have the potential to feed every human being twice the amount required. So what is happening with all that food? 1. LÄS MER
4. Konsumentattityder gentemot köp av kläder : En jämförelse mellan två olika generationers konsumentattityder gentemot köp av kläder från nätbutiker respektive fysiska butiker till följd av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den ökade digitalisering har lett till att e-handeln ökat rejält vilket har resulterat i att köp i fysiska butiker minskat. Idag är inköpen inte begränsade till fysiska butiker, utan konsumenter kan enkelt handla via sina datorer, surfplattor eller mobiltelefoner. LÄS MER
5. Tillit för en ny produkt inom hårkosmetikindustrin : En studie om tillit vid konsumtion på internet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Background: The cosmetic industry is one of the most leading industries in the world. With the help of the internet, the consumption of cosmetics has increased because the consumer can consume regardless of place or time. LÄS MER