Sökning: "Online impulse buying behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Online impulse buying behavior.

  1. 1. Second hand + Online + Gen Z = TRUE : A quantitative study on the motivations behind second-hand shopping for clothes online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Häggmark; Fanny Olofsson; [2023]
    Nyckelord :Online shopping second-hand; Generation Z; Impulse Buying Tendency; Perceived Risk; Shopping Motives;

    Sammanfattning : The environmental issues in the world are critical and sustainability becomes more important. There is a certain lack in the textile industry, where the production of clothes is responsible for water pollution, landfill waste and greenhouse gas emission. LÄS MER

  2. 2. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  3. 3. Konsumtionsbeteende : En kvalitativ studie om hur impulsköpbeteende förändrats i samband med Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Westerfors; Emma Sääf; Lovisa Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Consumption behavior; Impulse buying behavior; contentment; loneliness; fear and boredom.; Konsumtionsbeteende; impulsköpbeteende; tillfredsställelse; ensamhet; rädsla och tristess.;

    Sammanfattning : The Covid-19-pandemic has had a profound impact on people's everyday lives, disrupting routines and forcing individuals to adapt to new challenges and restrictions. One of the somewhat significant changes brought with the pandemic has been in consumption behavior, whereas many people were altering their purchasing habits in response to the crisis. LÄS MER

  4. 4. Tick tock, tick tock : A qualitative study of how millennials impulse buying behavior is influenced by limited-time promotion in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victoria Petersson; Frida Brink; [2022]
    Nyckelord :Consumer decision making behavior; Impulse buying behavior; Online impulse buying behavior; Limited-time promotion; Millennials; Sweden;

    Sammanfattning : In recent years, the sales promotion techniques provided by marketing strategies has increased and has become an important factor in the fashion industry. In todays society customers have more knowledge and easier access to information online. LÄS MER

  5. 5. Are our Hedonic Motivation and Emotions Triggered by Influencers’ Monetary Sales Promotions to Impulse Buy Online? : An explanatory study

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bianca Marin; Michelle Bergström; Anneli Memisevic; [2022]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Monetary Sales Promotion; Hedonic Motivation; Pleasure; Arousal; Impulse Buying Online;

    Sammanfattning : Background: Social media influencers provide their followers with different monetary sales promotions to increase purchases by the brands they endorse. Hedonic motivation and emotions initiate each other and are fulfilled through consumers' need to act. As a result, monetary sales promotions will encourage consumers to buy unplanned purchases. LÄS MER