Sökning: "Online-gaming"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet Online-gaming.

  1. 1. Sociala relationer i spelvärlden : En kvalitativ intervjustudie om sociala relationer av Offline- och Online-gaming

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Niklas Wesser; Douglas Andersson; [2024]
    Nyckelord :Gaming; Sociala relationer; Offline-gaming; Online-gaming;

    Sammanfattning : Denna studie använder sig av en kvalitativ intervjumetod där åtta intervjuer analyserades för att undersöka sociala relationer av offline- och online-gaming. Syftet är att studera vilka behov människor som har erfarenhet eller har haft tidigare erfarenhet inom offline- och online-gaming uttrycker uppfyllas genom användningen av offline- och online-gaming, samt söka en bättre förståelse för hur sociala relationer skapas genom offline- och online-gaming och vilken inverkan den kan ha socialt på människor i den fysiska världen enligt intervjupersonerna. LÄS MER

  2. 2. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER

  3. 3. Perceptual Sensitivity to Video Degradations in a Simulated Cloud-Gaming Environment: An Empirical Study through Subjective Tests

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Boli Gao; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cloud gaming, often referred to as gaming on demand or game streaming, is a contemporary form of online gaming. It operates by running video games on powerful, remote servers and streaming them in realtime directly to a user’s device. LÄS MER

  4. 4. Digital Front End Algorithms for Sub-Band Full Duplex

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Midhat Rizvi; Khaled Al-Khateeb; [2023]
    Nyckelord :Adjacent Channel Leakage Ratio; Bit Error Rate; Clipping and Filtering; Crest Factor Reduction; Digital front end; Digital Pre-Distortion Error Vector Magnitude; Frequency Division Duplex; Power Amplifier; Peak to Average Power Ratio; Peak Cancellation Crest Factor Reduction; Sub Band Full Duplex; Self-Interference Cancellation; Signal-to-Interference Noise Ratio; Signal-to-Noise Ratio; Turbo Clipping; Time Division Duplex; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Sub-band full duplex is a new communication scheme technology, where a single frequency band is partitioned into sub-bands for downlink (DL) and up-link(UL) transmissions, and both can take place simultaneously. The idea behind the sub-band full duplex development is to improve the throughput, and coverage and reduce the latency of the UL communication by allowing the UL reception during the DL transmission. LÄS MER

  5. 5. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER