Sökning: "Onlineannonsering"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Onlineannonsering.

  1. 1. Brand Recognition in Online Display Advertising : An Exploratory Study Based on Logo Detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Clément Morin; [2021]
    Nyckelord :Logo Detection; Online Advertisements; Display Advertising; Automatic Brand Detection; Logotypigenkänning; Online annonsering; Automatisk varumärkesigenkänning;

    Sammanfattning : While the problem of automatic brand detection has already been studied for in-the-wild image inputs, its resolution in the context of online display advertising remains unexplored. Following the existing works that have successfully applied logo detection techniques to photographs of the real world, this thesis builds upon modern object detection models to perform brand-agnostic logo detection in images of online advertisements. LÄS MER

  2. 2. Konsten att skapa trovärdighet genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur varumärken nyttjar influencers som ett marknadsföringsverktyg för att skapa trovärdighet i sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Pamela Nilsson; Olivia Hiljegren; [2021]
    Nyckelord :influencer marketing; credibility; attractiveness; Source credibility model; word of mouth; attitudes towards online advertising; influencer marketing; trovärdighet; attraktivitet; Source credibility model; word of mouth; attityder mot onlineannonsering;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers som ett marknadsföringsverktyg på sociala medier blir allt vanligare att se. Precis som det engelska ursprungsordet influence betyder så handlar influencer marketing om att varumärken använder personer med stora nätverk av följare för att påverka andra konsumenter till varumärkeskännedom och köpbeslut. LÄS MER

  3. 3. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Erksén; Matilda Thelin; [2020]
    Nyckelord :Search Engine Marketing; Search Engine Optimization; Digital Communication; Digital Channels; Online Advertising; Digital Marketing.; Sökmotormarknadsföring; Sökmotoroptimering; Digital Kommunikation; Digitala Kanaler; Onlineannonsering; Digital Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER

  4. 4. Community Detection applied to Cross-Device Identity Graphs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Valentin Geffrier; [2017]
    Nyckelord :graph clustering community detection device advertising identity bipartite louvain;

    Sammanfattning : The personalization of online advertising has now become a necessity for marketing agencies. The tracking technologies such as third-party cookies gives advertisers the ability to recognize internet users across different websites, to understand their behavior and to assess their needs and their tastes. LÄS MER

  5. 5. Programmatic Advertising: A Quantitative Study of Consumer Attitudes Towards Highly Frequent Online Ads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Högström; Ellen Wallin; [2017]
    Nyckelord :Online advertising; digital advertising; programmatic advertising; Real-time bidding;

    Sammanfattning : Because of the adaptation to technological and social changes, the advertising environment is constantly evolving and today the central part of online advertising is called Programmatic advertising. It’s an automated media buying technique that involves targeting individual consumers in real-time. LÄS MER