Sökning: "Onlineannonsering"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Onlineannonsering.
1. Brand Recognition in Online Display Advertising : An Exploratory Study Based on Logo Detection
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : While the problem of automatic brand detection has already been studied for in-the-wild image inputs, its resolution in the context of online display advertising remains unexplored. Following the existing works that have successfully applied logo detection techniques to photographs of the real world, this thesis builds upon modern object detection models to perform brand-agnostic logo detection in images of online advertisements. LÄS MER
2. Konsten att skapa trovärdighet genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur varumärken nyttjar influencers som ett marknadsföringsverktyg för att skapa trovärdighet i sociala medier.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Att företag använder sig av influencers som ett marknadsföringsverktyg på sociala medier blir allt vanligare att se. Precis som det engelska ursprungsordet influence betyder så handlar influencer marketing om att varumärken använder personer med stora nätverk av följare för att påverka andra konsumenter till varumärkeskännedom och köpbeslut. LÄS MER
3. Användning av digitala marknadsföringskanaler : En kvalitativ fallstudie om hur sökmotorer integreras med digitala marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att öka kunskapsområdet och förståelsen kring företagens användning av sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring, avseende integrering med andra digitala marknadsföringskanaler. Teoretisk referensram: De teorier som använts i denna studie är Push/Pull, The 4S Web Marketing Mix Model, Integrated Marketing Communication Mix och Digital Marketing Channel Decision Model. LÄS MER
4. Community Detection applied to Cross-Device Identity Graphs
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The personalization of online advertising has now become a necessity for marketing agencies. The tracking technologies such as third-party cookies gives advertisers the ability to recognize internet users across different websites, to understand their behavior and to assess their needs and their tastes. LÄS MER
5. Programmatic Advertising: A Quantitative Study of Consumer Attitudes Towards Highly Frequent Online Ads
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Because of the adaptation to technological and social changes, the advertising environment is constantly evolving and today the central part of online advertising is called Programmatic advertising. It’s an automated media buying technique that involves targeting individual consumers in real-time. LÄS MER