Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER
2. The impact of Covid-19 on thesupply chain : Review of the effects of a pandemic crisis on the global supplysystem and analysis of its fragilities
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The COVID-19 pandemic has created significant challenges for supply chains worldwide,affecting all aspects of the supply chain from manufacturing to distribution. The aim of this thesis is to show how the disruptions caused by the pandemic have highlighted the fragility of global supply chains, particularly in terms of logistics, manufacturing, distribution, and demand and propose a redesign of the supply chain to better withstand these events. LÄS MER
3. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER
4. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
5. Hållbara Hemtransporter : Fallstudie för leveranstransporter i täta bostadsområden ur ett socialt hållbarhetsperspektiv.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : During the last few years, the demand for deliveries in residential areas have increased dramatically due to an increase in online shopping and changed lifestyles where reduced car use among other things have led to people rely on home deliveries to a wider extent. The built environment thus faces a new set of requirements in order to accommodate these deliveries. LÄS MER