Sökning: "Onlinemarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Onlinemarknadsföring.
1. Vikten av digital marknadsföring inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Problemformulering: Varför är det viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt? Syfte: Förstå hur fastighetsmäklarbyråer använder digital marknadsföring samt förklara varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt. Metod: I denna studie används en abduktiv forskningsansats. LÄS MER
2. Personaliserad onlinemarknadsföring till priset av personlig integritet - En kvantitativ studie av aspekter som påverkar effekterna av personaliserad onlinemarknadsföring
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Digitalization has enabled retailers to collect data about consumers and their behavior, and it is becoming increasingly common to utilize data through personalized marketing. The goal with personalization is to increase relevance and customer adoption, however, previous research has identified a personalization paradox where greater personalization may invoke negative effects such as feelings of privacy invasion with consumers. LÄS MER
3. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER
4. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo Handledare: Leif V Rytting Examinator: Leif Marcusson Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016 Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER
5. Growth hacking : Cyberrymdens marknadsföringsverktyg
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Bakgrund: De senaste åren har ett nytt begrepp uppkommit som ett alternativ till onlinemarknadsföring – Growth hacking. På grund av att growth hacking är ett så pass nytt begrepp råder ingen konsensus om vad faktiskt begreppet innebär. LÄS MER