Sökning: "Onlinemarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Onlinemarknadsföring.

  1. 1. Vikten av digital marknadsföring inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Bengtsson; Nina Eklund; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; onlinemarknadsföring; annonsering på nätet; sociala medier; fastighetsmäklarbyråer; synlighet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Varför är det viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt? Syfte: Förstå hur fastighetsmäklarbyråer använder digital marknadsföring samt förklara varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt. Metod: I denna studie används en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  2. 2. Personaliserad onlinemarknadsföring till priset av personlig integritet - En kvantitativ studie av aspekter som påverkar effekterna av personaliserad onlinemarknadsföring

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Ekholm; Elisabeth Hellström; [2019]
    Nyckelord :personalization paradox; online behavioral advertising; personalization; privacy invasion; online advertising;

    Sammanfattning : Digitalization has enabled retailers to collect data about consumers and their behavior, and it is becoming increasingly common to utilize data through personalized marketing. The goal with personalization is to increase relevance and customer adoption, however, previous research has identified a personalization paradox where greater personalization may invoke negative effects such as feelings of privacy invasion with consumers. LÄS MER

  3. 3. Upplev Göteborg! : Fallstudie om ett digitalt redskap hos Göteborg & Co

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ellen Hansson; Viktoria Viding; [2018]
    Nyckelord :Destination Marketing Organizations; destination development; destination marketing; destination branding; online marketing; digitalization; devices; tourism; Destination Marketing Organizations; destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; destinationsvarumärke; onlinemarknadsföring; digitalisering; redskap; turism;

    Sammanfattning : Digitala redskap är nu för tiden en vanlig strategi inom marknadskommunikation och destinationsutveckling. Trots detta är litteratur i ämnet begränsad. Därför har denna studie strävat mot en fördjupad förståelse för Göteborg & Co:s digitala redskap Evenemangskalendern. LÄS MER

  4. 4. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  5. 5. Growth hacking : Cyberrymdens marknadsföringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Erik Norrman; Christian Reyes; [2015]
    Nyckelord :Start-ups; growth hacking; online marketing; growth; Growth hacking; Tillväxt; Startups; onlinemarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: De senaste åren har ett nytt begrepp uppkommit som ett alternativ till onlinemarknadsföring – Growth hacking. På grund av att growth hacking är ett så pass nytt begrepp råder ingen konsensus om vad faktiskt begreppet innebär. LÄS MER